۱۷۰۰ برنامه طی هفته دفاع مقدس در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

ارومیه (پانا) - فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: یک‌هزار و ۷۰۰ برنامه در قالب ۱۱۰ عنوان همزمان با هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا ششم مهر اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۹۵۴۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
۱۷۰۰ برنامه طی هفته دفاع مقدس در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

سردار حبیب شهسواری با تاکید بر اینکه امسال طبق ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح، آیین رژه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس فقط در مرکز استان‌ها برگزار می‌شود، افزود: رژه نیروهای مسلح همزمان با بیست و نهمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی در روز ۳۱ شهریور ماه جاری، سرآغاز برنامه‌های این هفته است که در خیابان «مرحوم حجت‌الاسلام حسنی» برگزار می‌گردد.

وی ادامه داد: افتتاح نمایشگاه نیروهای مسلح در ائللرباغی ارومیه و همایش تجلیل از سربازان نمونه در کانون بسیج، ملاقات با امام جمعه ارومیه با حضور فرماندهان نیروهای مسلح، بهره‌برداری از اتاق عمل درمانگاه امام علی(ع) و سلامت‌کده طب سنتی این درمانگاه از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این هفته در آذربایجان‌غربی است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه مجموعه درمانگاه‌های سپاه یک روز به صورت رایگان پذیرای مردم خواهد بود، ادامه داد: غبارروبی مزار شهدا و بهره برداری از طرح‌های محرومیت‌زدایی در استان نیز در طول هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.

سردار شهسواری درباره اهمیت و جایگاه گرامیداشت دوران دفاع مقدس، بیان کرد: دفاع مقدس به‌ خاطر جایگاه ویژه آن به عنوان سنگر دفاع و تقابل مردم در مقابل تجاوز دشمنان و عاملی برای اتحاد مردم ایران گرامی داشته می‌شود.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی با وجود دشمنی‌های بی‌شمار استکبار جهانی در چهل و یکمین سال حیات خود با اقتدار مسیر پیشرفت را ادامه می دهد، اضافه کرد: اقتدار نظام مهمترین سرمایه دوران دفاع مقدس است که باید همواره این یادگار را حفظ و حراست کنیم.

وی ادامه داد: دفاع مقدس سرمایه بسیار ارزشمند، گنجینه‌ای بی نظیر و محصول هشت سال نقش آفرینی یک امت در مقابل متجاوزان ۳۵ کشور است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی عمل به وصیت شهدا در راستای دفاع همه‌جانبه و بی‌وقفه از نظام مقدس جمهوری اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: ایران اسلامی در دنیا دارای جایگاهی خاص است و همگان در عرصه بین‌الملل بر اقتدار ما که بر مبنای دفاع مقدس خلق شده است، اذعان دارند.

سردار شهسوار با اشاره به روز 7 مهر و برگزاری همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت در استان و حضور فرماندهان دوران دفاع مقدس در صدا و سیما برای تبیین رشادت‌های جوانان و رزمندگان در دوران دفاع مقدس، اضافه کرد: افرادی که بر طبل قومیت و واگرایی می‌کوبند، باید بدانند که این امت دوران ۴۰ سال گذشته را با وجود توطئه‌های بی‌شمار دشمنان با موفقیت و سرافرازی پشت سر گذاشته‌اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه مردم آذربایجان‌غربی ولایت‌مدار و ولایت‌پذیر هستند، افزود: افرادی اگر برای دستیابی به اهداف و مطامع سیاسی خود بر طبل قومیت می‌کوبند، بدانند این استان مجموعه ای از رنگین کمان قومیت‌هاست که با مسالمت کنار هم زندگی می‌کنند و بر تارک کشور می‌درخشند.

وی اضافه کرد: خط قرمز مجموعه مسوولان در آذربایجان غربی، اختلاف است و همه باید در مسیر جلوگیری از بروز اختلاف و ایجاد اتحاد و انسجام در بین مردم تلاش کنند، همچنان که مردم در این مسیر ثابت قدم هستند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه برای سرمایه‌گذاری در راستای پیشرفت استان استفاده از ظرفیت هر فردی جز معاندان نظام قابل قبول است، بیان کرد: البته این موضوع باید با رعایت قوانین و مقررات و قواعد باشد.

رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد؛ صدام حسین به عنوان رئیس جمهوری وقت عراق با ظاهر شدن در برابر دوربین‌های تلویزیون این کشور با پاره کردن قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر، طبل تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران را به صدا درآورد و هشت سال جنگ تحمیلی رقم خورد؛ اکنون که سال‌ها از پایان جنگ می‌گذرد، هرساله ملت ایران هفته دفاع مقدس را به یاد ایثار و شهادت رزمندگان اسلام گرامی می‌دارند و یاد و خاطره آنان را زنده می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار