ضرورت افزایش برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها

اردبیل (پانا) - مدیر کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل گفت: افزایش برنامه‌های فرهنگی موجب ارتقای جایگاه فرهنگی کتابخانه‌های استان می‌شود.

کد مطلب: ۹۵۴۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت افزایش برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها

پروانه رضاقلی‌زاده ،مدیر کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل اظهار کرد: افزایش برنامه‌های فرهنگی موجب ارتقای جایگاه فرهنگی کتابخانه‌های استان خواهد شد و در راستای ترویج فرهنگ مطالعه، با مشارکت تشکل‌ها و موسسات مردم نهاد، نشست‌های تخصصی کتاب‌خوانی برای اقشار مختلف جامعه برگزار می‌شود.

او به برگزاری نشست‌های تخصصی کتاب‌خوانی با موضوعات اجتماعی با محوریت خانواده و کودک اشاره کرد و افزود: رشد و تکامل کودکان و نوجوانان به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی کشور، در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد و کتابخانه‌های عمومی با راه‌اندازی و تجهیز بخش کودک ظرفیت مهمی را در جهت ارتقای سرانه مطالعه و پرورش فکری و فرهنگی کودکان فراهم آورده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: با توجه به گسترش معضلات اجتماعی جامعه و ایجاد بسترهای ناامن توسط گروه‌های معاند در مسیر رشد و تعالی آینده‌سازان، مراقبت از کودکان و ارتقای سطح دانش و بینش آنان ضرورت دارد.

رضاقلی‌زاده با اشاره به ضرورت شاداب‌سازی کتابخانه‌ها تصریح کرد: ایجاد محیطی بانشاط و شاداب و تکریم کتاب‌خوانان، موجب اشتیاق بیش از پیش مردم برای حضور در کتابخانه‌ها خواهد شد.

او با بیان اینکه اکثر نیازهای تجهیزاتی ضروری و مورد نیاز کتابخانه‌ها تامین شده است، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۸۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد و لازم است به منظور تامین نیازهای مطالعاتی مخاطبان از کمک‌های مردمی و ظرفیت خیرین نیز برای غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ها استفاده شود و با شناسایی کتابخانه‌های شخصی نسبت به جذب این کتاب‌ها اقدام کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار