فولادوند:سامانه سپند هنوز به اصلاحات اساسی نیاز دارد

تهران (پانا) - در مراسم رونمایی و الصاق نمادین برچسب سرویس مدارس عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با انتقاد از سامانه سپند اعلام کرد که این سامانه هنوز نتوانسته پاسخگوی شهر تهران باشد و تا کنون فقط ۲۴هزار نفر موفق به ثبت نام در این سامانه شده اند.

کد مطلب: ۹۵۴۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند:سامانه سپند هنوز به اصلاحات اساسی نیاز دارد

فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با گرامیداشت یاد شهدای فرهنگی و دانش اموزان در استانه دفاع مقدس و تبریک بازگشایی مدارس در هفته اینده گفت: فرمانداری، شهرداری و دوستان بسیاری همواره بازوان توانمند اموزش و پرورش اند.

وی با ارایه گزارشی از روند پروژه مهر گفت: چالش های زیادی داشتیم. در حالیکه 1میلیون 200هزار دانش اموز تهرانی قرار است به کلاس های درس بروند.

وی افزود: پروژه مهر که همان عملیات اغاز سال تحصیلی است از بهمن ماه شروع شد و در این هفت ماه 8هزار نیرو در قالب کارگاه های مختلف فعال بودند.

فولادوند با اشاره به اینکه در قالب ۴ هزار و ۹۰۰ مدرسه و ۵۶ هزار همکار فرهنگی کار تعلیم و تربیت شهر تهران را بر عهده گرفته اند، گفت: در این زمینه کار گروه‌های مختلفی تشکیل داده ایم. کارگروه نیروی انسانی که ۹۵ درصد ابلاغ همکاران را در مدت زمان کوتاهی آماده کرده است. همچنین کارگروه نیروی انسانیکه در این زمینه باید بگویم خروجی ۷ هزار نیرو و ورودی 90نفر نیرو به آموزش و پرورش داشتیم. یعنی تا سال ۱۴۰۱ حدود ۲۱ هزار نفر بازنشسته می شوند و بحران نیروی انسانی تهران را تهدید می کند.

وی افزود: همچنین کارگروه تامین تجهیزات را داریم که خوشبختانه امسال ساماندهی انجام شد کارگروه تایید صلاحیت ها برای اولین بار بصورت حضوری آموزش‌ها انجام شد. کارگروه ارزیابی نیروها را داریم و همچنین کارگروه تبلیغ و توجیه که موضوع پروژه مهر را منعکس خواهد کرد.

فولادوند گفت: در کنار فعالیت‌های انجام شده و در کنار پروژه مهر موضوع سرویس مدارس را داریم. در عین اینکه به دنبال کیفیت‌بخشی هستیم می‌خواهیم تداوم در آموزش داشته باشیم.

وی افزود: ما به ابعاد تربیتی موضوع ورود پیدا کرده ایم و در تلاشیم خدمات ویژه‌ای در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم تا خانواده‌ها با طیب خاطر فرزندانشان را به مدرسه بفرستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۰ هزار دانش آموز تحت پوشش سرویس مدرسه قرار گرفته اند و تعداد ۲۴ هزار خودرو و 300 پیمانکار در این حوزه فعال هستند گفت: تلاشمان را کردیم تا اعتماد خانواده ها جلب شود. از این رو سامانه ای در این زمینه در شهر تهران به صورت اختصاصی استفاده می‌شد که سامانه جامع و خوبی بود و جزئیات را در اختیار مخاطبان قرار می‌داد اما با ابلاغی که انجام شد ما در برابر ورود سامانه سپند مقاومت نکردیم. منتها باید بگویم شهر تهران بسیار گسترده است و با دیگر شهرها تفاوت دارد و مشکلات خاص خود را دارد. فولادوند افزود: سامانه سپند تا الان پاسخگو نبوده چون اطلاعات جزئی را به مخاطبان می دهد و تا الان فقط ۲۴ هزار نفر ثبت نام کردند. این سامانه ایراداتی دارد که امیدواریم به زودی برطرف شود.

فولادوند با اشاره به اینکه در شهر تهران ۴۱ هزار کلاس درس داریم، گفت: از رسانه‌ها می‌خواهم تلاش و کوشش همکاران فرهنگی را نادیده نگیرند. البته این انتقاد بیشتر متوجه صدا و سیماست که ممکن است چهار کلاس درس خالی بماند و آن را بزرگ جلوه دهند. من می خواهم علاوه بر نقاط ضعف که گوشزد می شود، نقاط قوت هم دیده شود در شهر تهران ۱۴ هزار کلاس درس نیاز به تخریب و بازسازی دارد و باید به این مهم توجه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار