ارزیابی و بازنگری برنامه قم ۱۴۰۰ برای تدوین برنامه قم ۱۴۰۴

قم (پانا) - معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌ انسانی شهرداری قم گفت: در حال حاضر به دنبال بازنگری و ارزیابی عملکرد برنامه قم 1400 تاکنون هستیم تا بتوانیم بر اساس آن برنامه قم 1404 را کامل تر و کاربردی‌تر تدوین کنیم.

کد مطلب: ۹۵۳۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
ارزیابی و بازنگری برنامه قم ۱۴۰۰ برای تدوین برنامه قم ۱۴۰۴

محسن رنجبر با بیان اینکه روند برنامه قم ۱۴۰۰ از نیمه گذشته و در حال ارزیابی و بازنگری است، اظهار کرد: ما سعی داریم نزدیک به ۲۰۰ شاخصی که در این برنامه پیش‌بینی شده را ارزیابی کنیم؛ ۳۰ شاخص در چشم‌انداز، ۳۸ شاخص برای اهداف، ۹۶ شاخص هم در بخش سیاست‌ها است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌ انسانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه برنامه راهبردی قم ۱۴۰۰ که برای رسیدن به چشم‌انداز ۲۰ ساله نوشته شد، چشم‌انداز را در نظر گرفت و ذیل آن اهداف و شاخص‌هایی مشخص شد تصریح کرد: ذیل هر هدفی یکسری راهبرد تعریف شد که شامل ۳۸ استراتژی بود و ذیل هرکدام از آنها سیاست‌های اجرایی تبیین شد که ۱۱۸ مورد بود و برای رسیدن به آنها ۵۰۰ طرح تدوین شد که با بیش از هزار شاخص ارزیابی می‌شد.

رنجبر با بیان اینکه طبق برنامه قم ۱۴۰۰ پروژه‌های منطقه‌ای نیز تدوین و بر اساس نیازسنجی در دستور کار قرار گرفت، افزود: سه سال از برنامه گذشته و به دنبال این هستیم که ببینیم طی این سه سال چه اتفاقی افتاده است؛ به عنوان مثال قرار بوده سرانه‌های فرهنگی ورزشی شهر به یک عددی استاندارد برسد و در همین راستا پروژه‌ سالن‌های فرهنگی ورزشی در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به دنبال بازنگری و ارزیابی عملکرد برنامه قم ۱۴۰۰ تاکنون هستیم تا بتوانیم بر اساس آن برنامه قم ۱۴۰۴ را کامل تر و کاربردی‌تر تدوین کنیم و امیدواریم این بازنگری تا نیمه دی‌ماه به اتمام برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار