نشست مسئولان دفاتر تسهیل گر در مناطق حاشیه نشین ارومیه» در حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد

ارومیه (پانا) - نشست مسئولان دفاتر تسهیل گر در مناطق حاشیه نشین ارومیه» ۲۴ شهریور ماه سال جاری با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی و رئیس و معاونانحوزه هنری استان در حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۳۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
نشست مسئولان دفاتر تسهیل گر در مناطق حاشیه نشین ارومیه» در حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد

در این نشست که با هدف حضور موثر حوزه هنری استان در اجرای برنامه های فرهنگی مناطق حاشیه نشین ارومیه و کاهش مشکلات این مناطق برگزار شد، مسئولان مناطق هشتگانه حاشیه نشین ارومیه با ارائه گزارشی جداگانه از وضعیت فرهنگی مناطق تحت پوشش خود و اقدامات صورت گرفته فرهنگی، خواستار اقدامات اساسی و تاثیرگذار دولت و دستگاه های فرهنگی و هنری استان در این مناطق شدند .

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی در این نشست با اشاره به وضعیت خوب فرهنگی کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای منطقه گفت: « دین و خانواده » دو نهاد بسیار مهم در جلوگیری از تخریب بنیاد اجتماعی در هر جامعه بشری است.

سید هادی طباطبایی افزود: آسیب های محلات متفاوت هستند و هر محله ای نیازمند طرح فرهنگی خاص است که دفاتر تسهیل گر با راهنمایی ها و اقدامات خود در کنار« اعتماد مردم» به این دفاتر نقش مهمی را در حل مشکلات فرهنگی مناطق حاشیه‌نشین شهر دارند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی نیز در این نشست ضمن تشکر از اعتماد مسئولان دفاتر تسهیل گر در مناطق حاشیه نشین ارومیه و استانداری آذربایجان غربی به حوزه هنری، بر حل مشکلات فرهنگی مناطق به عنوان یکی از مهمترین اهداف و دغدغه های حوزه هنری از سال های گذشته تا به امروز تاکید کرد.

احد هوشمند قره باغ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی فعالیت های فرهنگی و هنری حوزه هنری استان و ظرفیت‌های بالقوه اجرایی در حوزه هنری آذربایجان غربی گفت : حوزه هنری سیستمی طراح و عملیاتی است که با کمترین امکانات موجود بیشترین بهره برداری را دارد که در این خصوص دارای وظایف مشخص می باشد و آماده همکاری مستمر با استانداری آذربایجان غربی جهت حضورموثرتر در مناطق حاشیه نشین شهر است.

در این نشست مشکلات مختلف اجتماعی در مناطق حاشیه نشین ارومیه از جمله کم سوادی ،مواد مخدر و اعتیاد ، خودکشی ،کودک آزاری، مهاجرت پذیری و کمبود فضاهای ورزشی، تفریحی ، هنری و سرقت از جمله مواردی بودند که مطرح و بر پیشگیری از این مشکلات و جرایم با استفاده از ابزار هنرو آگاه سازی خانواده ها تاکید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار