معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان خبر داد: ارتقاء رتبه آذربایجان شرقی از 23 به یک در جذب سواد آموز

تبریز (پانا) - معاون سواد آموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از ارتقاء رتبه استان از 23 به یک در جذب سواد آموز در سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۳۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان خبر داد: ارتقاء رتبه آذربایجان شرقی از 23 به یک  در جذب سواد آموز

محمدحسین اشرفی در جلسه گروه بهبود کیفیت سوادآموزی آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته با کار شبانه روزی در جذب سوادآموز رتبه 23 را به رتبه یک ارتقا داده ایم و باید با هم فکری ضمن حفظ این رتبه در دیگر شاخص ها نیز رتبه را به میانگین کشوری برسانیم.

وی ادامه داد: همه باید دغدغه حل مشکل بی سوادی را داشته باشیم لذانهضت سواد آموزی به عنوان یک نهاد موثر و مهم در زمینه کاهش بی سوادی در جامعه در خاطر مردم ماندگار خواهد ماند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان افزود: یکی از ضروریات تحقق اهداف نهضت سواد آموزی، کیفیت بخشی به فعالیت های سواد آموزی و ایجاد زمینه بهره وری از فرصت ها و امکانات می باشد که این مهم نیازمند یک نگاه فرا وظیفه ای، جامع و هدفمند جهت تشکیل گروه بهبود کیفیت سواد آموزی در سطح ادارات و بکارگیری اندیشه های ناب و ساماندهی آنها می باشد.

اشرفی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی برنامه‌های سوادآموزی یکی از دغدغه‌های مهم آموزش و پرورش است، گفت: برای جذب و توسعه سواد آموزی باید برنامه ریزی دقیقی وجود داشته باشد تا افراد بی‌سواد انگیزه لازم برای سوادآموزی داشته باشند.

وی بی انگیزه بودن افراد بی سواد جهت حضور در دوره های سواد آموزی را از مشکلات عمده این حوزه برشمرد و با اشاره به اینکه آموزش دهندگان با مشکلات زیادی روبه رو هستند همفکری در راستای حل این مشکل را از ضروریات دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار