رئیس پلیس راهور ناجا: در 4 ماهه نخست امسال بیش از 5 هزار نفر جان خود را در جاده‌های کشور از دست داده‌اند

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت در 4 ماهه اول سال جاری بالغ بر 5 هزار و 833 نفر در جاده‌های کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده‌اند.

کد مطلب: ۹۵۳۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس پلیس راهور ناجا: در 4 ماهه نخست امسال بیش از 5 هزار نفر جان خود را در جاده‌های کشور از دست داده‌اند

به گزارس پایگاه خبری پلیس، سردار سید کمال هادیانفر آمار تصادفات و جان باختگان جاده‌ای در 4 ماهه اول امسال و طرح تابستانی را ارائه و گزارشی از تمهیدات این پلیس برای بازگشایی مدارس ارائه کرد و گفت: در 4 ماهه اول سال جاری بالغ بر 5 هزار و 833 نفر از هموطنان‌مان در جاده‌های کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده‌اند که از این آمار هزار و 436 نفر مربوط به شهرها و 4 هزار و 397 نفر به جاده‌های کشور اختصاص دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: 34 درصد از تصادفات در جاده‌های کشور اتفاق می‌افتد این در حالی است که بیش از 70 درصد از جان باختگان ترافیکی مربوط به جاده‌های کشور می باشد.

این مقام عالی انتظامی اضافه کرد: براساس آمارها در 4 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یا کاهش جان باختگان جاده‌ای را نداشتیم و در واقع برآوردها حاکی از برابری جان باختگان جاده‌ای در 4 ماهه اول امسال در قیاس با مدت مشابه است.

سردار هادیانفر با اشاره به افزایش 5 درصدی میزان سفرها خاطر نشان کرد: متأسفانه روزانه به طور میانگین 45 تا 65 نفر در جاده‌های کشور جان خود را از دست می‌دهند یعنی هر ساعت، 2 نفر جان خود را در اثر تصادفات از دست داده‌اند که این نشان می‌دهد تصادفات هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل می‌کند و خسارات وارده هر تصادف فوتی به کشور معادل 5.1 دهم میلیارد تومان است.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: با توجه به اینکه در سال گذشته 17 هزار و 183 نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند و 365 هزار نفر نیز مجروح شده‌اند، محاسبه کنید که چه خسارت سنگینی به کشور وارد شده است بنابراین همه دستگاه‌های مسئول باید در موضوع کاهش تصادفات و جان باختگان جاده‌ای ورود کنند. اینکه چرا برخی دستگا‌ه‌های مسئول در این راستا تعلل می‌کنند، جای سوال است؟!

وی افزود: بنده از کم لطفی صدا و سیما گله‌مندم. صدا و سیما نقش انکارناپذیری در حوزه پیشگیری، کاهش تصادفات و جان باختگان جاده‌ای دارد و می‌تواند برای تغییر رفتار ترافیکی شهروندان اثرگذار باشد، خواهشمندیم رئیس صدا و سیما و روسای شبکه‌های مختلف به صورت جدی به این عرصه ورود کنند تا فرهنگ سازی ترافیکی اتفاق بیفتد چرا که 17 هزار کشته و 365 هزار مصدوم تصادفات جاده‌ای زیبنده کشور نیست.

سردار هادیانفر با اشاره به وجود هزار و 585 نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور خاطرنشان کرد: اگر این نقاط حادثه‌خیز اصلاح و برطرف شود 56 درصد از حوادث ترافیکی کاهش می‌یابد، چرا دستگاه‌های مسئول برای رفع این مشکلات به وظایف خود عمل نمی‌کنند و کی قرار است این معضلات حل شود؟!

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بیان کرد: علت 82 درصد از تصادفات 4 عامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، بی‌توجهی به جلو و خستگی و خواب آلودگی است و عامل انسانی در وقوع تصادفات سهم 92 درصدی دارد؛ رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما به کمک پلیس بیایند تا از میزان تصادفات و جان باختگان کاسته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار