شیرازی،‌کارشناس حوزه سرمایه‌گذاری: پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین به کمک تحلیل‌های تکنیکال امکان‌پذیر است

تهران (پانا) - فعال در حوزه‌ سرمایه‌گذاری و تریدینگ می‌گوید متأسفانه نگاه اکثر افراد در بازار، فقط روی گزینه توانایی در تحلیل بازار متمرکز است و به فاکتورهای دیگر توجهی نمی‌شود که عامل اصلی شکست آن‌ها در بازار سهام، همین بی‌توجهی و نگاه سطحی است.

کد مطلب: ۹۵۳۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
شیرازی،‌کارشناس حوزه سرمایه‌گذاری: پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین به کمک تحلیل‌های تکنیکال امکان‌پذیر است

رضا شیرازی، فعال در حوزه‌ سرمایه‌گذاری و تریدینگ در این باره گفت: دو راهکار اساسی برای سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی وجود دارد.( تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال). در تحلیل فاندامنتال با توجه به عوامل بنیادی و موارد تاثیرگذار بر قیمت ذاتی(مانند عوامل صنعت - رقابت - سیاست و …) بدنبال ارزشگذاری هستند و در تحلیل تکنیکال با بررسی گذشته قیمتی (به کمک نمودارها) آینده قیمت را پیش‌بینی می‌کنند.

عضو موسس انجمن بلاکچین ایران با اشاره به اینکه ریشه علم تحلیل تکنیکال متعلق به صدها سال پیش است، گفت: تحلیل تکنیکال در کنار تحلیل بنیادی از روش های مورد استفاده کارشناسان و فعالان بازار سرمایه است.

شیرازی اظهار کرد: امروزه با گسترش بازارهای مختلف، فرصتهای سرمایه‌گذاری بیشماری برای افراد بوجود آمده است، اما آیا همه مردم در استفاده از این موقعیتها سود میبرند؟اگر میخواهید با چشمان باز سرمایه‌گذاری کنید باید به علم مجهز شوید در غیر اینصورت مانند خیل کثیری از مردم بدنبال راههای سرمایه‌گذاری در کانالهای مختلف می‌گردید تا سیگنالی برای ورود یا خروج از بازار پیدا کنید.متاسفانه عمده این اعمال نه تنها برآیند مثبتی ندارند، بلکه سبب از دست رفتن اصل سرمایه شما نیز میشود.برای کسب سود ابتدا باید دارایی خود را حفظ نمایید.بی‌گدار به آب نزنید، می‌توان با کمترین ریسک سود کرد.

وی عنوان کرد: تفاوت ماهوی این دو روش باعث به وجود آمدن تعصبی سخت در استفاده‌کنندگان هر دو روش شده است. تا حدی که در بسیاری از مراکز علمی و آکادمیک از تحلیل تکنیکال به عنوان روشی علمی یاد نمی‌شود و ارزش علمی برای این روش منظور نمی‌شود. در بازارهای بورس قشر وسیعی از سرمایه‌گذاران به لحاظ شغل، تحصیلات و تجربه وجود دارند. هر گروه با توجه به تخصص خود شیوه‌ای خاص را جهت تجزیه‌وتحلیل بازار بورس و سهام شرکت‌ها برگزیده و اقدام به خریدوفروش سهام می‌کنند.

شیرازی ادامه داد:‌ قیمت سهام هرلحظه و بر اثر تغییرات عرضه و تقاضای بازار قابل‌تغییر است. اگر تعداد خریداران یک سهم از تعداد فروشندگان آن بیشتر باشد، یعنی تقاضای خرید یک سهم بیشتر از میزان عرضه آن برای فروش باشد، قیمت آن سهم افزایش می‌یابد و برعکس.

عضو کمیته تجارت الکترونیک افزود: درک عرضه و تقاضا و تغییرات قیمتی ناشی از آن بسیار آسان است؛ اما آنچه دشوار است، فهم آن چیزی است که به تغییرات عرضه و تقاضا در بازار سهام می‌انجامد و سبب می‌شود برخی خواهان یا خریدار سهم خاصی شوند و برخی دیگر، رویگردان یا فروشنده آن باشند.برای تشریح این رفتار، نظریه‌های مختلفی شکل‌گرفته است؛ متأسفانه نگاه اکثر افراد در بازار، فقط روی گزینه توانایی در تحلیل بازار متمرکز است و به فاکتورهای دیگر توجهی نمی‌شود که عامل اصلی شکست آن‌ها در بازار سهام، همین بی‌توجهی و نگاه سطحی است.

شیرازی گفت: البته براساس تجربه ثابت شده بسیاری از فعالان بورس حتی به این موضوع نیز توجهی نداشته و تنها براساس شایعه، خبر و شنیده‌ها اقدام به خریدوفروش می‌کنند و به‌نوعی از استراتژی موج‌سواری در بازار و سوار شدن بر جو عمومی، شایعات و صف‌نشینی استفاده می‌کنند که این روش نه‌تنها برای خود آن‌ها چندان مناسب و سودآور نیست، بلکه باعث ضعف کارایی بازار و خارج شدن ساختار بازار از شرایط علمی و تحلیلی می‌شود.

شیرازی تاکید کرد: : می‌توان گفت بدون رعایت اصول مدیریت سرمایه، حتی زبده‌ترین تحلیلگران هم قادر به کسب موفقیت مستمر در بازار نخواهند بود. فعالیت در بازار سرمایه توأم با عدم قطعیت است و تماماً با احتمالات سروکار دارد و هنگامی‌که براساس تحلیل‌هایمان دست به معامله می‌زنیم، در واقع براساس احتمالات وارد بازار شده و هیچ قطعیتی وجود ندارد.

مشاور کارگزاری‌های بورس ایران ادامه داد: بازار ممکن است حتی برخلاف انتظار بهترین تحلیلگران نیز حرکت کند. ازاین‌رو کار در بازارهای مالی، پیمودن راهی پرپیچ‌وخم و پرریسک بوده و تنها راه مقابله با ریسک‌های متعدد بازار، آگاهی و پایبندی به اصول مدیریت سرمایه و ریسک است. اینکه شما چه مقدار از دارایی و ثروت خود را براساس میزان ریسک پذیریتان وارد بازار سهام کنید و این مقدار پول را چگونه و در قالب چه پرتفویی و در چند مرحله، سرمایه‌گذاری کنید و قبل از خرید سهام حد سود(Take-Profit) و حد ضرر(Stop-Loss) را به‌دقت تعیین کنید، همگی در چهارچوب بحث مدیریت ریسک و سرمایه مطرح می‌شود که رعایت دقیق هر کدام از این موارد در موفقیت سرمایه‌گذار مؤثر است.

وی افزود: به عبارت دیگر با کمک تحلیل تکنیکال پی میبریم که قدرت خریداران بیشتر است یا فروشندگان در حالت اول افزایش قیمت و در دومی شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.ما با کمک این علم در می یابیم که بهترین زمان برای ورود و یا خروج از بازار چه زمانی است؛ در دوره جامع آموزشی «تحلیل تکنیکال» که از یکم مهرماه تا ششم آیان ماه برگزار می شود ، بصورت کامل و از ابتدا به آموزش این علم خواهم پرداخت.

شیرازی درباره دستاوردهای دوره گفت: با شرکت در این دوره تحلیل تکنیکال را فرا خواهید گرفت و امکان حضور در گروه تحلیلگران و تکنیکالیستهای متخصص را خواهید داشت ، در عین حال کارآموزی رایگان در مجموعه تراستی فاند را بدست می‌آورید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار