معاون امور استانهای ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش: نجات دانش آموز از تله های تهاجم فرهنگی ، رسالت طرح امین

بیرجند (پانا) ـ معاون امور استانهای ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری طرح امین در 7 هزار و 300 مدرسه کشور گفت: تلاش شده است تا روحانیون در این طرح دانش آموزان را با جنگ در برابر دشمن در زمینه های مختلف فرهنگی آشنا کنند.

کد مطلب: ۹۵۳۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون امور استانهای ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش: نجات دانش آموز از تله های تهاجم فرهنگی ، رسالت طرح امین

تعلیم و تربیت از رویکردهای اساسی و وظایف اصلی بشر به شمار می رود و در این راه ، نهاد آموزش و پرورش نقش بسزایی دارد و همچنین می بایست این تربیت ، تربیت مبتنی بر دین باشد .

طرح امین از جمله طرح هایی است که مبین این موضوع می باشد. در همین راستا خبرنگار پانا از خراسان جنوبی گفت و گویی با حجت الاسلامحسن درودی معاون امور استانهای ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش کشور داشته است که در ادامه آن را مطالعه می کنید :

ـ با سلام و احترام خدمت شما لطفا توضیح کوتاهی در مورد طرح مدارس امین بدهید و بگویید طرح مدارس امین چیست؟

مدارس امین به مدارسی گفته میشود که روحانیون آموزش دیده تعلیم و تربیت اسلامی در مدارس حاضر میشود تا پاسخگوی نیاز های دینی و احکام ، مباحث اخلاقی و تربیتی دانش آموز باشد . به همین دلیل طلابی آموزش میبینند تا آموزش و پرورش را بشناسند ، جوان و نوجوان را بشناسند و آموزه های دینی را خوب آموزش دیده باشند تا بتوانند با دانش آموزان تعامل اخلاقی و انسانی برقرار کنند و آنها را از تهاجم فرهنگی دشمن در جامعه امروز نجات دهند .

ـ استقبال دانش آموزان تا این لحظه از این طرح (طرح مدارس امین) چقدر بوده است ؟

استقبال بسیارعالی و بالایی داشته است . دانش آموزانی که در مدارس امین تحصیلی می کرده اند به قدری با روحانی امین ارتباط مستحکمی برقرار کرده اند که حتی زمان اوقات فراغت خود را هم با روحانیون امین می گذراندند و در دروس خود پیشرفت بالایی داشته اند .

ـ چند روحانی به مدارس طرح امین تعلق میگیرد ؟

یک روحانی به هر مدرسه تعلق میگیرد .

ـ مدارس متقاضی اجرای طرح امین باید چه اقداماتی انجام دهند ؟

در طی هفته برای یک روحانی برنامه ریزی کنند که به مسئولین مدرسه در فعالیت هایی اعم از تشکیل کلاس و اردو کمک کند در مرحله بعد روحانیون توسط حوزه علمیه ارزیابی و گزینش میشوند سپس به مدارسی که به برگزاری طرح امین در مدرسه علاقه مند بودند تعلق میگیرد .

ـ میزان رضایت شما از عملکرد خراسان جنوبی در طرح امین و اینگونه برنامه ها چقدر است ؟

خیلی خوب بوده ، نسبت به سال گذشته پیشرفت بالایی داشته است . روحانیون امین در اجرای طرح بسیار موفق بوده اند . اولیای دانش آموزان رضایت کامل داشته اند و امسال افزایش بسیار بالایی داشته است که این افزایش جای تقدیر دارد .

ـ رسالت اصلی معلمان و مسئولان مدرسه در برگزاری طرح امین چقدر موفقیت داشته و چقدر موثر بوده است ؟

موفیقت بسیار بالایی داشته تا جایی که در برخی اوقات مدیر مدرسه ،مدرسه را به رو حانی طرح امین می سپرده و خود در سایر برنامه های مدرسه شرکت داشته و کمک رسانی میکرده .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار