رئیس شورای اسلامی شهر تبریز: اتمام پروژه مقبره الشعرا اولویت اصلی شورا و شهرداری است

تبریز (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اثربخش بودن پروژه مقبره الشعرا در جذب گردشگر، گفت: سعی خواهیم کرد در صورت امکان، عمده بودجه خود را روی پروژه مقبره الشعرا متمرکز کنیم و بخشی از این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

کد مطلب: ۹۵۳۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز: اتمام پروژه مقبره الشعرا اولویت اصلی شورا و شهرداری است

شهرام دبیری در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: در ارتباط با موضوع گردشگر هر میزان که هزینه شود این هزینه‌ها، سرمایه‌گذاری برای آینده است.

وی با اشاره به ارتباط نزدیک و همسویی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، افزود: سیاست‌های تشویقی که شورا در ارتباط با احداث هتل‌ها تصویب کرده باعث افزایش چندین برابری ظرفیت هتل‌ها شده، اکثر این هتل‌ها با صد در صد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه ریزی شورای شهر برای افزایش رضایتمندی شهروندان خبر داده و گفت: طوری نباشد که مدیران شهرداری از دفترکار خود منطقه را اداره کنند، گاهی مشکلاتی در مناطق وجود دارد که هزینه بر هم نیستند و با هزینه اندک می توان آنها را برطرف کرد.

دبیری خاطرنشان کرد: شهرداران و مدیران سازمان‌ها عملکرد خود را به صورت آمار و ارقام ارائه دهند تا تحقق بودجه مناطق مشخص شود. تمامی مناطق و مجموعه ها بر اساس عملکرد ارزیابی شده و مدیران و کارکنان بر اساس این ارزیابی مورد تشویق و تنبیه قرار خواهند گرفت.

وی همچنین با اشاره به برنامه شورای شهر تبریز در حوزه سرمایه گذاری، تصریح کرد: شیوه نامه سرمایه گذاری توسط شورای شهر در حال بررسی است که قسمت عمده آن تصویب شده و طی جلسات آتی شورا، کل شیوه نامه تصویب خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: در حوزه سرمایه گذاری یک سری سیاست‌های تشویقی برای جذب سرمایه گذار و بخصوص سرمایه گذاران تبریزی داخل و خارج کشور، خواهیم داشت. سرمایه گذاران تبریز علاقمند به سرمایه گذاری در تبریزهستند و شورای شهر نیز تلاش می کند زمینه این سرمایه گذاری را فراهم کند و با کاستن بروکراسی اداری، برنامه ریزی مدون و سیاست های تشویقی این رویکرد فراهم شود.

دبیری با اشاره به تغییرات جدید در هیات رئیسه شورای شهر تبریز بیان کرد: در دوره جدید نیز به سیاق قبل، اعضای شورا با تمام توان کار کرده و شورا با برنامه ریزی خوب امور شهر را پیش خواهد برد.

وی افزود: چشم انداز ۱۲ ساله و برنامه پنج ساله ای داریم که به طور کامل تدوین نشده است. از درون این برنامه نیز یک برنامه یکساله بودجه داریم. می توانیم چند هدف تعیین کرده و پیش برویم. سعی شورا بر این خواهد بود تا تعامل خود با مسئولین استان و نمایندگان مجلس را تقویت کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به پیگیری مطالبات مردمی و پروژه های مهم عمرانی سطح شهر، گفت: تلاش برای اتمام و راه اندازی خط ۱ مترو تا پایان امسال، خرید مینی بوس و اتوبوس، هوشمند سازی ترافیک شهری با نصب دوربین های نظارتی، تداوم نهضت آسفالت و...از جمله اقدامات شورا و شهرداری برای افزایش رضایتمندی شهروندان خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: شرایط اقتصادی کشور چندان مناسب نیست و شهرداری ها نیز به تبع آن مشکلات اساسی دارند. بودجه شهرداری که باید بر اساس درآمدهای پایدار باشد شاید تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد آن بر اساس این درآمدهای پایدار است. بقیه آن درآمدهای ناپایدار مثل تراکم فروشی و ماده صد است.

دبیری افزود: ضروری است در قوانین بودجه شهرداری ها تجدید نظر صورت گیرد زمان تصویب قانون خودمختاری و استقلال مالی شهرداریها امکانات مالی شهرداری زیاد بود ولی در حال حاضر این امکان محدود شده است. قانونی نیز در مورد درآمد پایدار شهرداری ها در مجلس در حال بررسی است که باید این موضوع را پیگیری کنیم تا این قانون تصویب شود چرا که با این روش می توانیم به صورت اساسی و بنیادی اقداماتی را انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار