حکیم‌زاده مطرح کرد: جذب حداکثری پیش‌دبستانی راه‌حل جبران بخشی از نابرابری‌های عدالتی است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از تحصیل ۶٢ درصد جمعیت دانش‌آموزان ابتدایی در کلاس‌های بالای ٢۶ نفر خبر داد و تاکید کرد برای جبران بخشی از نابرابری‌های عدالتی نیاز است جذب حداکثری پیش‌دبستانی مدنظر قرار بگیرد.

کد مطلب: ۹۵۳۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
حکیم‌زاده مطرح کرد: جذب حداکثری پیش‌دبستانی راه‌حل جبران بخشی از نابرابری‌های عدالتی است

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم‌زاده در دومین روز از گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش که با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش در اردوگاه شهیدباهنر در حال برگزاری است، با قدردانی از زحمات و تلاش مدیران کل در اجرای پروژه مهر، گفت: «دو نوع آمادگی برای پروژه مهر قابل‌ تعریف است اما به نظر می‌رسد فعالیت‌ها در سال‌های گذشته تنها آماده‌سازی مدرسه برای آموزش بوده است.»

او افزود: «اما اگر مدرسه مکانی برای تربیت و یادگیری مؤثر باشد، نباید تنها به حضور معلم در کلاس درس بسنده کنیم.»

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «در پروژه مهر باید بررسی کرد که چقدر فضای عاطفی و روانی مدرسه پذیرای معلمان و دانش‌آموزان است چراکه تعلیم و تربیت تمام‌ساحتی یک نگاه کل‌نگر به تمام عوامل تربیتی نیاز دارد. به معلم آماده و متخصص نیاز است. البته معلم باید با دانش‌آموز تعامل عاطفی هم ایجاد کند تا یادگیری اتفاق بیفتد.»

مشکل کمبود نیروی انسانی باید به صورت ریشه‌ای حل شود

او گفت: «برای سال‌های آینده باید پروژه مهر را در آماده‌سازی مدارس با دو رویکرد آموزشی و پرورشی در نظر بگیریم. لازم است در تأمین نیروی انسانی دو نوع گفتمان درونی و بیرونی داشته باشیم. هرچند لازم است که در جامعه امیدواری و آرامش ایجاد کنیم و تلاش زیادی هم برای این موضوع انجام‌ شده است.»

حکیم‌زاده به کمبود نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: «در تمام طول سال تحصیلی به کمبود نیروی انسانی اشاره می‌شود اما در نزدیک بازگشایی مدارس و مهر اعلام می‌شود که کمبودها حل‌شده است درحالی‌که باید این کمبود نیروی انسانی به‌طور ریشه‌ای حل شود.»

عدالت آموزشی باید در مناطق محروم هم اتفاق بیافتد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به عدالت کیفی هم اشاره کرد و گفت: «عدالت آموزشی باید در مناطق محروم و کم‌برخوردار هم اتفاق بیفتد چرا که در آن مناطق عدالت آموزشی فرصت‌ها و دسترسی را با مشکل مواجه کرده است و حتی در مناطقی تراکم دانش‌آموزی از حد استاندارد بالاتر است.»

حکیم‌زاده افزود: «۶٢درصد جمعیت دانش‌آموزان ابتدایی در کلاس‌های بالای ٢۶ نفر تحصیل می‌کنند و برای جبران بخشی از نابرابری‌های عدالتی نیاز است که جذب حداکثری پیش‌دبستانی مدنظر قرار بگیرد. دولت برای این موضوع اعتبار خاصی تخصیص داده که باید از آن استفاده شود و جذب پیش‌دبستانی داشته باشیم.»

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از ثبت‌نام حدود ٨ میلیون دانش‌آموز در مدارس ابتدایی خبر داد و گفت: «از مدیران کل درخواست می‌کنم ثبت‌نام‌ها سریع‌تر انجام بگیرد تا کودکان بازمانده از تحصیل به‌موقع شناسایی شوند.»

او در پایان گفت: «ممنوعیت کتب کمک‌ درسی، ممنوعیت برگزاری آزمون‌ها و رقابت‌ها، مبنا بودن برنامه تدبیر، طرح جامع مهارت‌آموزی، تقویت مهارت‌های خواندن، نوشتن و حساب کردن و ... از برنامه‌های معاونت آموزش ابتدایی برای سال تحصیلی آینده همچنان وجود دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار