استاندار خراسان جنوبی : طرح‌های آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی تعیین تکلیف می‌شود

بیرجند (پانا) ـ استاندار خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آستان قدس رضوی در استان و پروژه‌هایی که کلنگ‌زنی شده اما عملیات اجرایی آنها آغاز نشده در دست بررسی است و به زودی تکمیل و اجرای عملیات برخی پروژه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۹۵۳۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
استاندار خراسان جنوبی  : طرح‌های آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی تعیین تکلیف می‌شود

محمدصادق معتمدیان افزود: یکی از مهمترین این پروژه‌ها احداث مجتمع آموزشی ۳۶ کلاسه در شمال شهر بیرجند است که سال ۹۶ کلنگ‌زنی شد اما به دلیل برخی مشکلات هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.


او این پروژه را از ضرورت‌های زیرساختی در مرکز استان دانست و اظهار داشت: مراحل اجرایی، واگذاری و مناقصه این پروژه به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.


استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به مشکلات و عقب افتادگی‌هایی که خراسان جنوبی در حوزه زیرساخت دارد سیاست ما بر این است که علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های حداکثری دولت، از سایر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها اعم از دستگاه‌های حاکمیتی و نهادهای مختلف در زمینه کمک به توسعه و پیشرفت استان استفاد کنیم.


او استفاده از ظرفیت آستان قدس رضوی را یکی از ظرفیت‌های خوب استان برشمرد و اظهار داشت: در سال‌های گذشته سرمایه گذاری‌های خوبی در بخش‌های عمرانی و اقتصادی توسط این نهاد در استان به ویژه مناطق کمتر برخوردار انجام شده است.


معتمدیان گفت: برخی پروژه‌ها کلنگ‌زنی یا انعقاد تفاهم نامه شده اما به دلایل مختلف از جمله کمبود منابع مالی نیمه تمام مانده یا به سرانجام نرسیده است.


او بیان کرد: برای پیگیری اتمام پروژه‌های نیمه تمام آستان قدس رضوی در استان، هفته گذشته به همراه معاونان عمرانی و اقتصادی استانداری با تولیت آستان قدس رضوی دیدار داشتیم که گزارشی از وضعیت استان ارایه شد.


استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه آستان قدس رضوی تاکنون اقدامات ارزشمندی در استان انجام داده است یادآور شد: در دیدار هفته گذشته بر لزوم حضور بیشتر آستان قدس به منظور محرومیت زدایی و سرمایه گذاری بیشتر در حوزه اقتصادی تاکید شد.

او گفت: با هماهنگی نماینده ولی فقیه در استان و به نمایندگی از مردم،استانداری خراسان جنوبی از تولیت آستان قدس رضوی جهت سفر به استان دعوت به عمل آورد.


معتمدیان افزود: قبل از سفر تولیت آستان قدس رضوی، هیاتی به سرپرستی قائم مقام آستان و معاونت‌های مربوط به خراسان جنوبی سفر خواهند کرد تا زمینه‌های ارتقای همکاری‌های بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.


او اظهار داشت: آستان قدس رضوی در بخش اقتصادی فعالیت‌های خوبی در استان داشته اما برخی اقدامات از جمله فعالیت در حوزه معادن تعطیل شده است که درخواست داریم در کنار معادن، سرمایه گذاری نیز انجام شود.


استاندار خراسان جنوبی بر لزوم فرآوری معادن سنگ در استان توسط آستان قدس رضوی تاکید کرد و گفت: از این طریق زمینه اشتغال بخش زیادی از جمعیت بیکار استان نیز فراهم خواهد شد.


او اظهار داشت: همچنین بسته‌های پیشنهادی برای سرمایه گذاری در اختیار آستان قدس قرار خواهد گرفت که یکی از بخش‌های سرمایه گذاری بخش مسکن است.


معتمدیان گفت: با توجه به طرح اقدام ملی در تولید مسکن، یکی از مهمترین پروژه‌های خراسان جنوبی مربوط به شهر بیرجند است که اراضی برای آماده سازی در اختیار سازمان عمران آستان قدس رضوی قرار گرفته است.


او افزود: امیدواریم در زمینه ساخت مسکن به تفاهم برسیم که ساخت واحدهای مسکونی برای افرادی که شرایط دریافت آن را دارند و مسکن اولی‌ها فراهم شود و مسکن ارزان قیمت در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار