مدیر آموزش و پرورش نیشابور در جلسه پدافند غیر عامل:

اولین گام در پدافند غیر عامل انتصاب مدیران کارآمد است

نیشابور ( پانا ) - جلسه کمیته پدافند غیر عامل آموزش و پرورش نیشابور با حضور اعضای کمیته با هدف تبیین سیاست های پدافند غیر عامل مردم محور برای صیانت و حفاظت دانش آموزان و اولیای آنها برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۳۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد
اولین گام در پدافند غیر عامل انتصاب مدیران کارآمد است

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در این جلسه ماموریت این کمیته و هدف پدافند غیر عامل را حفظ سرمایه های اجتماعی معرفی کرد.

حسین مهرآبادی مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید را به عنوان شعار پدافند غیر عامل معرفی کرد و گفت: بسیاری از فعالیت های ما از جمله ایمن سازی فضای مردمی، می تواند در راستای کمیته پدافند غیر عامل باشد.

وی افزود: 8 تا 14 آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری و تاکید شده است که از اصراف و ریخت و پاش های اضافی جلو گیری شود.

اولین گام و یکی از مهم ترین اقدامات پدافند غیر عامل در آموزش و پرورش انتصاب مدیران است که یکی از عوامل تاثیر گذار در رشد و نمو دانش آموزان است.

کارشناس مسئول حراست و دبیر کمیته پدافند غیر عامل نیز در ادامه خاطر نشان کرد: پدافند غیر عامل اقدامات ضروری غیر نظامی است که باعث ایجاد بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم خدمات ضروری و مدیریت بحران می شود.

سید عبدالله حسینی در تشریح انواع پدافند غیر عامل گفت: پدافند غیر عامل کالبدی باید زیر ساخت های حمل و نقلی و ارتباطی در مقابل تهدیدات را در جامعه مدیریت کند.پدافند غیر عامل پرتوی که باید جامعه را در مقابل تمامی پرتو های هسته ای ایمن کند. پدافند غیر عامل شیمیایی و پدافند غیر عامل زیستی که باید در مبحث غذایی و زیستی جامعه وارد شود.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که پدافند غیر عامل یک حرکت مردم محور است و باعث مصون شدن جامعه مردمی در مقابله تهدیدات مختلف می شود. در حوزه آموزش و پرورش، مبحث فرهنگ سازی دارای اهمیت بسیار است و هدف اصلی این نهاد حفظ و حراست از جامعه بزرگ دانش آموزی و خانواده آنها در مقابل جنگ نرم است. آموزش ضمن خدمت، توجه بیشتر همکاران به پدافند غیر عامل و آگاهی جامعه فرهنگیان با تهدیدات روز جهان نیز از مواردی دیگری است که باید توجه بیشتری به آن معطوف شود.

این مقام مسئول گفت: اماکن موجود در آموزش و پرورش، سرویس مدارس، آسیب های اجتماعی موجود و آگاهی بخشی فرهنگیان، دانش آموزان و اولیای آنها از مخاطرات پیش رو از مهمترین عواملی است که باید در قالب این کمیته مدیریت و برنامه ریزی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار