مدیر آموزش و پرورش نیشابور:

با کمک شما مدیران باید مهارت آموزی و فعالیت گروهی در مدارس رشد پیدا کند

نیشابور ( پانا ) - جلسه مدیران مدارس ابتدایی باهدف تبیین برنامه های پیش رو در سال تحصیلی جدید، پروژه مهر و ارزیابی برنامه های انجام شده در محل سالن تربیت برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۳۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
با کمک شما مدیران باید مهارت آموزی و فعالیت گروهی در مدارس رشد پیدا کند

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در این جلسه با تسلیت شهادت امام حسین (ع)، با تقدیر از تلاش های مدیران در بهسازی وزیبا سازی مدارس، فرایند ثبت نام و سازماندهی نیروها، محدودیت و کمبود نیرو را یکی از مشکلات جدی حال حاضر معرفی کرد.

حسین مهرابادی با اشاره به تنگناهای شدید اقتصادی حاکم بر جامعه، افزود: این ناراحتی های ناشی از مشکلات، به دانش آموز و پیرو آن به مدرسه منتقل می شود و شما مدیران هستید که باید برای آنها تدبیر و برنامه داشته باشید. در واقع فصل مشترک جامعه و حاکمیت، آموزش و پرورش است و ما به شکلی با بدنه جامعه، ارتباط مستقیم داریم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: شما مدیران مدارس باید کمک کنید که بی سوادی به ویژه در روستاها ریشه کن شود، باید فضاهای یادگیری و زمان های یادگیری را برای دانش آموزان متفاوت کنیم، گفتمان را به بچه ها آموزش دهیم، تدبیر و نگرش مهارت آموزی را ترویج دهیم، فعالیت گروهی، سرود و قران همگانی را رشد دهیم و تلاش کنیم نشاط و شادابی در مدارس همراه با حفظ حرمت ایام محرم حاکم شود.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور با اشاره به ضرورت حفظ ارزش های سازمانی در نظام تعلیم و تربیت، بی نظمی را آفت پیشرفت و شکوفایی دانست و گفت: معلمان الگوی رفتاری دانش آموز هستند و همکاران ما باید به شدت به این موضوع توجه داشته باشند. از سرویس های دانش آموزی غافل نباشیم چراکه بسیار مهم و تاثیر گذار است و یکسری کارگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس برگزار شود تا با آسیب ها و آفت های روز بیشتر آشنا شویم. هرجا مدیر آموزشگاه موثر و کار آمد بوده، نتایج آن به وضوح دیده شده است و هرجا که مدیر ما ضعفی نشان داده، دانش آموز ما متضرر شده است.

رییس اداره دوره دوم ابتدایی نیز در جمع مدیران مدارس ابتدایی نیشابور با تاکید بر اهمیت جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل، گفت: سند تحول بنیادین و شاخص های دوره بنیادین ابتدایی را جدی بگیریم و کیفی کار کنیم تا به نتیجه مطلوب مورد نظر دست پیدا کنیم.

عباسی، تقویت علمی لایه های علمی توسط معلم در قالب طرح تعلیم را بسیار مهم دانست و افزود: بعضی از دانش آموزان با توجه بیشتر رشد می کنند، از شناسایی استعدادهای ویژه دانش آموزان ( طرح شهاب ) غافل نباشیم و باید بدانیم که در اجرای این طرح ها محور خود معلم می باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: تلاش کنیم با وجود کمبود نیروی انسانی، مهر مهربانی را در مدارس راه اندازی کنیم و در طرح های نوین ابتدایی باید همه باهم پیشقدم شده و در گام اول مدیران باید آموزش لازم را ببینند. فرزندانی تربیت کنیم که نام نیشابور مثل تاریخ آن بدرخشد.

در این جلسه از رحمات کارشناسان اسبق دوره ابتدایی تجلیل شد و کارشناس مسئول حراست و معاونت آموزش ابتدایی سخنان کاربردی خود را ایراد کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار