در نامه‌ای به رئیس صداوسیما

خبرآنلاین خواستار تعیین فرصت برای پاسخگویی به «اکاذیب» 20:30 شد

تهران (پانا) - شورای سردبیری خبرآنلاین در نامه‌ای به عبدالعلی علی عسکری، رئیس سازمان صداوسیما، درباره رفتار بخشی از مدیران رسانه ملی تذکر داد.

کد مطلب: ۹۵۳۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
خبرآنلاین خواستار تعیین فرصت برای پاسخگویی به «اکاذیب» 20:30 شد

متن نامه که در واکنش به گزارش بخش خبری 20:30 شبکه دو سیما درباره خودسوزی منجر به مرگ سحر خدایاری، دختر هواداری تیم استقلال، نوشته شده، به این شرح است:

جناب آقای دکتر علی عسکری
رئیس محترم سازمان صداوسیما

با سلام

متاسفانه رفتار غیرحرفه ای و غرض‌آلود بخشی از سازمان متبوع جنابعالی در مورد فوت خانم سحر خدایاری که به احتمال قریب به یقین بدون اطلاع و نظارت جنابعالی صورت گرفته، دروغ های آشکاری را در مورد خبرگزاری خبرآنلاین در برنامه۲۰:۳۰ منتشر کرده است که می تواند رسانه ملی را بیش از پیش در خطر بی اعتبارشدن نزد افکار عمومی قرار دهد.

خبرگزاری خبرآنلاین ، خبرفوت خانم سحر خدایاری را که پس از چندروز بستری شدن وی در بیمارستان رخ داد، کسب و منتشر کرد. در متن خبر هم به هیچ وجه به حکم محکومیت مشارالیها به ۶ماه حبس اشاره نشده بود و فقط به استناد اظهارات خواهر وی که چند روز قبل از فوت نامبرده در برخی رسانه ها منتشر شده بود، بازنشر داده بود. طبیعتا خبرآنلاین به لحاظ رعایت همگرایی حرفه ای لازم نمی بیند نام این رسانه ها را که دارای مجوز هم هستند منتشر کند.

در عین حال آنچه مورد استناد گزارش ۲۰:۳۰ قرار گرفته اسکرین شات صفحه تلگرامی خبرآنلاین است که در آنجا هم اولا خبرآنلاین اولین منبع خبر نبوده و ثانیا در همان متن هم گفته نشده که مرحومه به شش ماه حبس محکوم شده است. با این حال به توصیه مقامات قضایی، اصلاحی در متن خبر منتشره صورت گرفت تا رفع شائبه شود. آنان وقتی متوجه شدند خبرآنلاین اولین منبع خبری نبوده، نظرشان بر این بود که به جهت تلطیف فضا، همین نکته اشاره شده در خبر هم اصلاح شود که بلافاصله انجام شد.

معاونت سیاسی صداوسیما بعد از سکوت ۲ روزه که به لحاظ رسانه ای، نه فقط غیرحرفه ای که مشکوک نیز به نظر می رسد، در رفتاری که فرار به جلو محسوب می شود، خبرآنلاین را به انتشار خبر محکومیت حبس ۶ماهه آن مرحومه متهم کرده و ۲شب متوالی، در برنامه ۲۰:۳۰ اکاذیب خود را ادامه می دهد. حال آن که در فرصتی که معاونت یادشده در غفلت بود، روزنامه کیهان و برخی مطبوعات ورزشی و خبرگزاری‌های مهر و میزان برای رفع توهم های موجود در جامعه ضمن مصاحبه با مطلعان پرونده و خانواده آن مرحومه، اقدام حرفه ای مناسب را انجام دادند.

این اقدام بخش خبری۲۰:۳۰ همزمان است با فعالیت فعالان فضای مجازی که اکثر آنها فاقد نام واقعی هستند و برخی از متون همین افراد در تلویزیون منتشر می شود. امید است صداوسیما ارتباط خود با لشکر توییتری غیرخوشنامی را که این روزها همت خود را بر دفاع از بخش خاصی از معاونت سیاسی سازمان متمرکز کرده‌اند به گونه‌ای باورپذیر تکذیب کند.

اگر این حرکت ۲۰:۳۰ فقط یکبار رخ داده بود بدلیل باور به اصلی نکردن موضوعات فرعی از آن می‌گذشتیم ولی با توجه به اصرار مدیریت مربوطه به اشتباه خود و تداوم رفتار غیرحرفه‌ای از جنابعالی می‌خواهد مطابق ماده ۳۰ اصلاحی اساسنامه سازمان صداوسیما مصوبه۲۳خرداد۸۸مجمع تشخیص مصلحت نظام، فرصتی در اختیار این خبرگزاری قرار گیرد تا پاسخ اکاذیب مطروحه در بخش خبری مذکور داده شود.

قبلا از عنایت جنابعالی و تلاشتان برای صیانت از آبرو و اعتبار رسانه ملی سپاسگزار است

شورای سردبیری خبرگزاری خبر آنلاین

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار