نوشت افزار های ایرانی با طرح های بومی در مدارس تربت حیدریه توزیع خواهد شد

تربت حیدریه (پانا)- جلسه کمیته پشتیبانی بسیج دانش آموزی با حضور قرائی معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه, سرهنگ نیک یاد فرمانده سپاه تربت حیدریه و سایر اعضا با موضوع بررسی و هماهنگی طرح و برنامه های بسیج در سال تحصیلی جدید در سالن کنفرانس آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۳۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
نوشت افزار های ایرانی با طرح های بومی  در مدارس تربت حیدریه توزیع خواهد شد

مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه در این جلسه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، واقعه عاشورا را مکتبی دانست که برای همه اقشار جامعه خصوصا دانش آموزان پیام ها و درس های ارزشمندی دارد.

محمدرضا قرائی گفت: هر چند که متاسفانه در کتاب های درسی و کلاس درس برای آموزش مکتب عاشورایی به دانش آموزان برنامه ریزی نشده است اما ما رسالت خود می دانیم که مفاهیم عاشورایی را در قالب های مختلف از جمله یادواره های شهدا و هئیت های دانش آموزی برای دانش آموزان تبیین کنیم.

وی افزود: بسیج دانش آموزی تشکلی فعال است که در برنامه های آن تفکر عاشورایی وجود دارد و دانش آموزان بسیجی در کنار فعالیت های علمی و گروهی که انجام می دهند فرهنگ عاشورایی را هم گسترش میدهند.

فرمانده سپاه تربت حیدریه در این جلسه با اشاره به شایعه سازی ها و دروغ هایی که دشمن مطرح میکند خصوصا در ماجرای اخیر که با عنوان دختر آبی در فضای مجازی منتشر شد, هدف اینگونه برنامه ها را مشغول سازی مردم و خصوصا جوانان و فراموشی عاشورا و شور حسینی عنوان کرد که البته در این کار موفق نبودند.

سرهنگ نیک یاد با بیان این که تقارن آغاز سال تحصیلی با ایام محرم و هفته دفاع مقدس بسیار خوب است افزودن: این تقارن باعث می شود که دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی با فرهنگ غنی عاشورا و دفاع مقدس آشنا بشوند.

وی همچنین ضمن بیان اهمیت استفاده از نوشت افزار ایرانی گفت: مهر امسال با هماهنگی هایی که صورت گرفته نوشت افزار های ایرانی اسلامی و باطرح های بومی از شهدا و جاذبه های گردشگری تربت حیدریه با کمک آموزش و پرورش در مدارس توزیع خواهد شد.

در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و توفیقات بسیج دانش آموزی در سال گذشته برای طرح و برنامه های آینده بحث و گفت و گو و همچنین برنامه ریزی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار