وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد

میزان تخلیه و بارگیری بنادر رشد حدود ۲ درصدی یافت

تهران (پانا) -  وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:آمار میزان تخلیه و بارگیری بنادر از ابتدای امسال تاکنون حاکی از رشد حدود ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ است و در عین حال باوجود شرایط تحریمی، رونق فعالیت بنادر اصلی و توسعه بنادر کوچک به اجرا درآمد.

کد مطلب: ۹۵۳۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
میزان تخلیه و بارگیری بنادر رشد حدود ۲ درصدی یافت

گزارش روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی حاکی است، آمار میزان تخلیه و بارگیری بنادر از ابتدای امسال تاکنون نشان دهنده رشد نسبت به سال گذشته است و میزان تخلیه و بارگیری بنادر آبادان، آستارا، امام خمینی، امیرآباد، انزلی، بوشهر، جاسک، چابهار، خرمشهر، شهید باهنر، شهید رجایی، فریدون کنار، قشم، گناوه، لنگه، نکا و نوشهر در مجموع تا امروز رقم بیش از ۶۸ میلیون تن را نشان می دهد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۹ درصد رشد دارد.

سال ۱۳۹۷ در مجموع تخلیه و بارگیری به میزان افزون بر ۶۶.۷ میلیون تُن رسید که این عدد با برنامه ریزی های سازمان بنادر و دریانوردی آنهم در شرایط تحریمی برای رونق بنادر اصلی و رشد و توسعه بنادر کوچک در نیمه اول سال ۹۸ از مرز ۶۸ میلیون تُن گذشت.

براساس این گزارش بررسی ها نشان می دهد در بین کالاهای فله خشک و مایع، کانتینری، کانتینری TEU، جنرال کارگو و نفتی، کالاهای فله خشک و فله مایع توانسته اند رکورد سال قبل را در نیمه نخست سال ۹۸ به دست بیاورد و از آن عبور کنند. فله خشک با بیش از ۲۷.۲ میلیون تن، رشد حدود ۳۰ درصدی نسبت به سال ۹۷ را نشان می دهد و با رشد چشمگیری از مرز حدود ۲۱ میلیون تن گذشته است.

علاوه براین در کالای فله مایع هم شرایط همین گونه است و با افزون بر 2.6 میلیون تُن، رشد سه درصدی را ثبت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار