روایت مجلس کربلا از سوی دانش‌آموز نوش‌آبادی

کاشان (پانا) - دانش‌آموز نقال نوش‌آبادی مجلس کربلا را در همایش العطش در حضور گردشگران خارجی روایت کرد.

لینک کوتاه کپی شد
روایت مجلس کربلا  از سوی  دانش‌آموز نوش‌آبادی

امیرحسین رافعی، دانش‌آموز کلاس دوازدهم مجتمع آموزشی بصیر نوش‌آباد در این همایش ماجرای تلاش حضرت عباس، علیه‌السلام، برای آوردن آب به خیمه‌ها و تشنگی طفلان حرم حسینی را روایت کرد.

این دانش‌آموز از سال ۹۵ بعد از اجرای تعزیه، آموزش هنر نقالی را فرا گرفت و در این مدت در برنامه های مختلف هنری شهرستان کاشان، از جمله سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان و طرح نوروزگاه به اجرای برنامه پرداخته است.

رافعی، از سال ۹۰ در حالی که فقط نه سال داشت به آموزش مدیحه‌سرایی پرداخت و کسب رتبه اول رشته فیلم سازی در جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان مدارس استان اصفهان در سال ۹۴ را در سابقه فعالیت‌های هنری خود دارد.

این دانش‌آموز هنرمند گفت: کلاس درسهای ادبیات و هنر فرصت خوبی برای شناسایی استعداد و ظرفیت های دانش‌آموزان مدارس است ولی توسط دانش‌آموزان جدی گرفته نمی شود و به کسب نمره قبولی تمام می شود.

شهر تاریخی نوش‌آباد در پنج کیلومتری شمال کاشان قرار گرفته است. آیین‌های عزاداری مردمان این شهر از جمله سقاخوانی در صبح تاسوعا، کُتَل، پنجه‌برداری، جریده‌برداری، کشته‌برداری، توغ‌برداری و تعزیه در روز عاشورا ، خیمه‌کوبی عصر هشتم محرم و خیمه‌برداری عصر یازدهم محرم، که همراه با نذر غذاهایی مثل حلیم و نان عباسعلی است، نوش‌آباد را به یکی از مقاصد گردشگری مذهبی در ماه محرم تبدیل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار