برگزاری جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکرشهرستان ملارد

ملارد(پانا) - پنجمین نشست اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ملارد با حضور فرماندار، امام جمعه شهرستان، بوربور جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران در دفتر امام جمعه ملارد تشکیل شد .

کد مطلب: ۹۵۲۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری  جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکرشهرستان ملارد

در این جلسه حجت الاسلام حسینی نوری امام جمعه شهرستان ملارد در سخنانی یکی از ارزش های احیا شده در نهضت عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد که این واجب الهی می تواند تاثیرگذاری و برکات فراوانی در سطح جامعه داشته باشد .

در ادامه توکلی کجانی فرماندار شهرستان ملاردنیز از وجود همدلی در سیاست گذاریهای انجام شده در برنامه‌های فرهنگی سطح شهرستان گفت و خاطر نشان کرد: در جلسات سطح شهرستان رویه این است که نقطه نظرات ، پیشنهادات و انتقادات سازنده را پذیرفته و پس از رایزنی و خرد جمعی به دنبال اقدام آنها خواهیم بود .

اوامر به معروف و نهی از منکر را نشات گرفته از قیام امام حسین (ع) بیان کرده و اجرای این فریضه را یکی از مواردی دانست که باید همه آحاد جامعه برای احیا و اجرای آن قدم پیش بگذارند .

بخش دیگری از این جلسه به سخنان دبیر ستاد اقامه امر به معروف و نهی از منکر استان تهران اختصاص داشت که اودر ابتدای سخنان خود شهرستان ملارد را به واسطه همدلی و همکاری همه مسئولان یکی از شهرستانهای نمونه و پایلوت استان تهران دانست که طرحها و ایده‌های آن می تواند در سایر شهرستانها هم بکار گرفته شود .

او در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را تنها مربوط به حجاب ندانست و افزود: این فریضه ابتدا باید از خانواده‌ها شروع شود واصلی ترین ماموریت در امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی است که به فرهنگ سازی و فضاسازی لازم در سطح جامعه نیاز دارد .

به گفته دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران بیش از ۱۲۰ آیه در قرآن کریم و روایات بسیاری از ائمه اطهار (ع)در ضرورت فریضه امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد .

در این نشست گزارشی از فعالیتها و اقدامات این ستاد در طی پنج ماه اخیر ارائه گردید که جلسات آموزشی و توجیهی مستمر برای رابطین ، برپائی نمایشگاه حجاب و عفاف و گشت های روزانه در سطح شهرها و روستاهای شهرستان بخش هایی از این اقدامات می باشد .

/ خبرنگار:شیدا رضاوند /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار