محمود صادقی: درباره پرونده مداحان شفاف‌سازی کنند

رهبر: مداحان باید نظارت محتوایی و رفتاری شوند

تهران (پانا)- نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی می گوید که دستگاه قضایی باید در پرونده مداحان شفاف‌سازی کند تا اعتماد جامعه خدشه‌دار نشود.

کد مطلب: ۹۵۲۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
محمود صادقی: درباره پرونده مداحان شفاف‌سازی کنند

ماجرا به هفته گذشته باز می گردد، زمانی که یوسف ارجویی، رییس سازمان بسیج مداحان گفت: «در اسراییل مداحانی برای تخریب عاشورا تربیت می‌شوند که عده‌ای از آنان در کشور دستگیر شده‌اند.»

ماجرایی که برای اولین بار نبود که در روزهای نزدیک به محرم مطرح شد. پیش از این نیز موضوع دستگیری برخی مداحان و جاسوسی آنها و البته بحث هم‌پیمانی با اسرائیل مطرح شده بود؛ پرونده‌ای که به گفته غلامرضا محسنی اژه‌ای، سخنگوی وقت قوه قضاییه در دادسرای ویژه روحانیت در حال بررسی است.

محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با پانا درباره آنچه این روزها درباره پرونده مداحان و اظهارات سیاسی آنها در مجالس مطرح است، می‌گوید: «شفافیت دستگاه قضایی یک از عوامل مهم اعتمادسازی است و آثار خیلی مثبتی دارد.»

او ادامه می‌دهد: «اینکه این موضوعات مبهم بماند، پرونده‌هایی همیشه با علامت سوال در ذهن مردم نقش می‌بندد و این موضوع تبعات زیادی دارد.»

صادقی به برخی از تبعات آن اشاره می‌کند: «بی‌اعتمادی به دستگاه قضایی ایجاد می‌شود و بعضا این تلقی در ذهن مردم شکل می‌گیرد که ممکن است خرده‌ای (خصومتی) با کسی دارند و می‌خواهند برخوردی بکنند و طرف هم خودی است و او را متهم به جاسوسی می‌کنند تا تحقیرش کنند.»

این نماینده حقوقدان مجلس بر همین اساس می‌گوید: «چنین برداشتی ایجاد می‌شود و به همین دلیل نهادی که اعلام کرده است باید‌ این موضوع را دنبال و شفاف‌سازی کند.»

باید نظارت بر کار مداحان وجود داشته باشد

محمدتقی رهبر، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، نیز معتقد است: «یک تشکیلات نظارتی باید بر عملکرد مجالس و منبرها باشد. مداحان خوب و وظیفه‌شناس بسیاری داریم اما برای اینکه نظیر این اتفاقات (در مجالس) نیفتد باید در کار آنها از جمله در محتوای شعر‌ها و پیام عاشورا این نظارت وجود داشته باشد.»

رهبر بیان کرد: «پیام عاشورا برای جهان بشریت حساس است و نباید سطح و پیام عاشورا را پایین بیاوریم. روضه‌ها نباید تحقیر‌آمیز باشد و باید کرامت حسین(ع) را نشان دهیم. این نظارت به لحاظ محتوایی است.»

او البته تأکید کرد که از لحاظ رفتاری هم نیاز به نظارت وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار