معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

تعهد، دانش و تخصص ملاک‌های انتخاب راهبران آموزشی تربیتی است

کرمانشاه (پانا) - معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه بر تعهد، دانش و تخصص به عنوان ملاک‌های انتخاب راهبران آموزشی تربیتی تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۵۲۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
تعهد، دانش و تخصص ملاک‌های انتخاب راهبران آموزشی تربیتی است

ناهید فضلی معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: مصاحبه داوطلبان راهبران آموزشی از روز یکشنبه دهم تا روز دوشنبه یازدهم شهریور ماه سال جاری با حضور 180نفر از همکاران فرهنگی متقاضی راهبری آموزشی در استان برگزار گردید.

فضلی تصریح کرد: هدف از انجام آزمون و مصاحبه راهبران آموزشی دوره ابتدایی در استان کرمانشاه را انتخاب بهترین و کارآزموده‌ترین نیروهای آموزشی جهت هدایت و راهبری مدارس به‌ویژه در کلاس‌های چندپایه است.

فضلی بهبود کیفیت آموزشی کلاس‌های چند پایه روستایی را گامی ضروری برای تحقق عدالت آموزشی دانست.

وی خاطرنشان کرد: راهبران آموزشی از بهترین و مؤثرترین مؤلفه‌های تاثیرگذار در راستای بهبود مدیریت و ارتقای سطح کیفیت آموزشی و پرورشی قلمداد می‌شوند.

این مقام مسؤول ارتقای کیفی امور آموزشی و پرورشی در مناطق روستایی و محروم، افزایش مهارت حرفه‌ای معلمان آموزش ابتدایی، جلوگیری از افت تحصیلی و کاهش فاصله سطح علمی دانش‌آموزان روستایی نسبت به مناطق شهری را از مهم‌ترین اولویت‌های راهبران ذکر کرد.

ناهید فضلی تعهد دانش و تخصص را از الزامات انتخاب راهبران دانست و گفت: راهبران آموزشی و پرورشی می‌توانند در مدارس مناطق محروم و روستایی تحول‌آفرین باشند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان، آموزش و تربیت دانش‌آموزان را اولویت اصلی خواند و افزود: امیدواریم با انتخاب افراد شایسته جهت امر تعلیم و تربیت کوشا باشیم.

وی با تاکید بر این‌که بر اساس راهکار 3-5 سند تحول بنیادین توانمندسازی دانش‌آموزان ساکن مناطق محروم، روستاها، حاشیه شهرها، کوچ‌نشین‌ها، مناطق دوزبانه و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و ایجاد فرصت‌های برابر، متنوع و با کیفیت برای آن‌ها، یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش استان می‌باشد، افزود: راهبران آموزشی به‌عنوان سفیران کیفیت‌بخشی در تحقق عدالت آموزشی و تربیتی می‌توانند در اجرایی شدن راهکارهای سند تحول بنیادین تسهیل‌گر باشند.

معاون آموزش ابتدایی استان در بخشی دیگر نظارت بر فعالیت‌های آموزشی و تربیتی معلمان کلاس‌های چندپایه و شناسایی نقاط قوت و ضعف تدریس و بررسی مسائل و مشکلات یادگیری دانش‌آموزان را از مهم‌ترین وظایف راهبران برشمرد.

فضلی در پایان اظهار داشت: جهت کاهش فاصله سطح علمی دانش‌آموزان مناطق روستایی به سطح میانگین منطقه‌ای ارائه خدمات مشاوره‌ای و راهبری، بازدید مستمر از مدارس تحت تصدی، هدایت معلمان در زمینه استفاده از روش‌های نوین تدریس با تاکید بر روش‌های تلفیقی، تشکیل کارگاه‌های خاصی جهت راهبران آموزشی پیش‌بینی شده‌است که کارگروه راهبران استان در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را پس از انتخاب و انتصاب راهبران در اولویت برنامه خود قرار خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار