سردار مومنی: بدون تجهیزات نوین، امکان مبارزه کامل با مواد مخدر وجود ندارد

تهران (پانا) - دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: امروزه بدون استفاده از تجهیزات نوین، امکان مبارزه کامل با سوداگران مواد مخدر وجود ندارد، به این منظور باید از همه ابزارهای نوین استفاده کنیم.

کد مطلب: ۹۵۲۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
سردار مومنی: بدون تجهیزات نوین، امکان مبارزه کامل با مواد مخدر وجود ندارد

به گزارش ایرنا، سردار اسکندر مومنی روز شنبه در بازدید از یک شرکت تولید محصولات دانش‌بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: برای ساماندهی مبارزه با مواد مخدر، امکان کنترل دستی وجود ندارد.

وی گفت: بدون تردید با سیستم‌های نوین و فناوری های جدید، می‌توانیم در مسیر ورود مواد مخدر از افغانستان به ایران و سپس به اروپا، تغییرات اساسی ایجاد کنیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: با تامین منابع و کاهش قیمت‌ها باید تعداد بیشتری از محصولات نوین را از شرکت‌های داخلی خریداری کنیم تا در شرایط فعلی کشور بتوانیم رونق اقتصادی را برای شرکت‌های دانش بنیان فراهم سازیم و برای واردکنندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر نیز ناامنی بوجود آوریم.

وی گفت: بسیاری از مشکلات امروز ما، با یاری شرکت‌های دانش بنیان و دانشمندان و محققان جوان کشور قابل حل است.

سردار مومنی بااشاره به اینکه دیگر امکان کشف و مبارزه با مواد مخدر بصورت سنتی وجود ندارد، یادآور شد: میزان تولید مواد مخدر در سال ۲۰۰۱ میلادی ۲۰۰ تُن بوده که در زمان حاضر و بر اساس آمارهای سازمان ملل به بیش از ۹ هزار تن رسیده که بیش از۵۰ برابر افزایش پیدا کرده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر اضافه کرد: برای مبارزه با مواد مخدر از ابزارهای دیگر نظیر سگ های موادیاب هم استفاده می شود که بیش از ۱۰ درصد از کشفیات مواد مخدر توسط این سگ‌ها انجام می شود.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان بهیار صنعت نیز در این بازدید گفت: ساخت دستگاه بازرسی کانتینری کالا توسط اشعه ایکس کمتر از هشت ماه بطول انجامیده و برای تجهیز و ساخت آن حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرید نجات‌بخش افزود: قیمت دستگاه مشابه خارجی این دستگاه ۵۰ میلیارد است.

وی اظهار داشت: دانش ساخت این دستگاه از سال های گذشته در این مرکز توسعه پیدا کرده و دستکم۱۰ سال برای کسب این دانش تلاش شده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر، روز شنبه از یکی از شرکت‌های دانش بنیان در شهرک علمی، تحقیقاتی اصفهان که در زمینه تولید محصولات بازرسی دیجیتال و ایکس ری فعالیت می کند، بازدید کرد و در جریان تولید محصولات این شرکت قرار گرفت.

سردار مومنی در ادامه از ساختمان در حال ساخت توان‌بخشی باغ فدک اصفهان ویژه درمان و آموزش معتادان ماده ۱۶ نیز بازدید کرد.

شرکت های دانش بنیان، موسسه‌های خصوصی یا تعاونی هستند که به منظور افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی و در راستای گسترش اختراع و نوآوری و در نهایت تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان تشکیل می شوند.
این شرکت ها از محورهای اساسی در اقتصاد دانش بنیان و رشد و توسعه جوامع امروز بشمار می آیند.
نزدیک به پنج هزار شرکت دانش‌بنیان در ۴۳ پارک علم و فناوری در سراسر کشور فعال است.
استان اصفهان نیز دارای یک شهرک علمی و تحقیقاتی، ۲ پارک علم و فناوری، بیش از ۱۰ مرکز رشد فناوری و بیش از ۵۰۰ شرکت دانش بنیان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار