همزمان با سراسر کشور؛

برگزاری سوگواره احلی من العسل در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا)_همزمان با سراسر کشور سوگواره احلی من العسل با حضور معاونت پشتیبانی، معاونت پرورشی و فرهنگی، مدیر سازمان دانش آموزی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ و جمع کثیری از فرهنگیان و دانش آموزان زاهدانی، در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۲۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری سوگواره احلی من العسل در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار پانا، محمد کیخا در این مراسم اظهار کرد: سوگواره احلی من العسل دارای اهداف و ویژگی های خاص می باشد که باید از آنها در تربیت نسل نوجوان و جوان جامعه بهره بگیریم.

او ادامه داد: از اهداف این سوگواره می‌توان به الگوگیری از حضور نسل نوجوان و جوان در کربلا برای ایفای نقش نوجوانان و جوانان در سطح جامعه، ایجاد و تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی، تواضع و اعتماد به نفس در میان نسل جوان جامعه و ترویج فرهنگ ولایت مداری، تولی و تبری و امر به معروف و نهی از منکر در بطن جامعه اشاره کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی استان عنوان داشت: یکی دیگر از اهداف سوگواره احلی من العسل، آشنایی نسل جوان با شهدای نوجوان و جوان کربلا است که باید از شیوه رفتاری آنها الگو گرفت.

کیخا، یادآوری جانفشانی های دانش آموزان در جنگ تحمیلی را از اهداف سوگواره احلی من العسل دانست و ابراز کرد: خاطرات و تجربیات عاشورا هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد و ترویج فرهنگ عاشورایی در سطح جامعه روز به روز پررنگ‌تر می‌شود.

او در پایان با بیان اینکه حادثه کربلا دارای صحنه های زیبا و عبرت انگیز بوده است، خاطر نشان کرد: جامعه ما باید با فرهنگ عاشورایی اُنس بگیرد و مسئولیت مأنوس کردن جامعه با این فرهنگ بر عهده نسل جوان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار