«احلی من العسل»؛ تجمع نوجوانان عاشورایی

بیرجند (پانا) ـ حضرت قاسم (ع) با اینکه در دشت کربلا همچون نگینی در محاصره مخالفان و دشمنان دیانت قرار گرفت اما با اراده‌ای آهنین و لب‌های تشنه و بدن زخم خورده ایستاد و شهادت را با آغوش باز پذیرفت تا زیر بار ذلت و ستم نرود و کشته شدن با عزت را از حلاوت شیرین‌ترین طعام، یعنی عسل، برتر دانست.

کد مطلب: ۹۵۲۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
«احلی من العسل»؛ تجمع نوجوانان عاشورایی

در این مراسم محمدرضا نبئی ، معاون پرورشی آموزشگاه شهید نواب صفوی گفت : آیین سوگواری احلی من العسل یک جریان تربیتی موثر است چرا که کربلا یک آیینه شفاف برای آموزش دینداری و ولایتمداری و تقویت روحیه جهادی انسان ها میباشد .

نبئی در گفتگو با خبرنگار پانا گفت : دانش آموزان طبق روال هر سال در ایام محرم در این آیین حضور می یابند و عشق و ارادت خود را به امام حسین و حضرت قاسم بن الحسن ابراز میکنند .

او اضافه کرد : نهضت امام حسین قطعه ای از تاریخ نیست بلکه باید روح تاریخ باشد بنابراین اهداف و هویت قیام کربلا میتواند هویت فرهنگی و زیستی مارا تکمیل کند و پرشکوه سازد .

نبئی ادامه داد : براین اساس میتوان همواره از حضرت سید الشهدا درس آموخت و ایشان را به عنوان چراغ راه زندگی تعریف کرد تا از سقوط و گمراهی در امان بود .

محمدرضا نبئی افزود : عاشورا به ما می آموزد باید در بحث تحقق آرمان های انسانی و دینی تا پای جان تلاش کرد و باید این فرهنگ را به سالهای بعد در قالب های مختلف فرهنگی و هنری منتقل کرد .

نبئی گفت : اجرای اینگونه برنامه ها با رویکرد بصیرت افزایی و دشمن شناسی برای نسل نوجوان و جوان برگزار میشود .

او به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت : یکی از مهمترین اهداف برگزاری این سوگواره انتقال پیام عاشورا و شهدای دشت کربلا به نسل نوجوان جامعه انسان ها میباشد ‌.

در پایان نیز نبئی گفت : امیدواریم نوجوانان و جوانان ما تا پای جان از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کنند و مدافع کشور و رهبر خود باشند همانطور که حضرت قاسم بن الحسن مدافع امام زمان دوران خود بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار