از «استشهادی برای خدا» تا خداحافظی طولانی در «فیلم خانه» شبکه چهار سیما

تهران (پانا) - بزرگترین نبرد محمدعلی کلی، استشهادی برای خدا، به خاطر هانیه، عصر روز دهم، اسب، تنهایی و خداحافظی طولانی عنوان فیلم هایی است که از 16 تا 22 در « فیلم خانه» به نمایش در می آید.

کد مطلب: ۹۵۲۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
از «استشهادی برای خدا» تا خداحافظی طولانی در «فیلم خانه» شبکه چهار سیما

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، امیررضا نوری پرتو منتقد سینما و تلویزیون این هفته در«فیلم خانه» شبکه چهار به نقد و بررسی برخی از سینمایی های این هفته می پردازد.
در ادامه اطلاعات فیلم های بزرگترین نبرد محمدعلی کلی، استشهادی برای خدا، به خاطر هانیه، عصر روز دهم، اسب، تنهایی و خداحافظی طولانی به همراه خلاصه داستان که قرار است از 16 تا 22 مرداد ماه در «فیلم خانه» به نمایش درآید آمده است:
فیلم سینمایی «بزرگترین نبرد محمدعلی کلی» 16 شهریور از شبکه چهار سیما پخش می شود. استفن فریزر این فیلم را برای سینمای انگلیس در ژانر ورزشی کارگردانی کرده است و دنی گلاور و کریستوفر پلامر در آن ایفای نقش کرده اند.
این فیلم به بزرگ‌ترین مسابقه محمدعلی کلی، قهرمان بوکس جهان اختصاص دارد. اما رقیب او در این مبارزه نه یک حریف قدرتمند ورزشی که دولت آمریکا است. قصه فیلم درباره سیاست‌ها و مسائلی است که در زمان جنگ ویتنام در دهه 70 میلادی به وجود می آید. محمدعلی در آن زمان حاضر نشد به عنوان سرباز راهی جبهه‌های جنگ ویتنام شود و این موضوع سیاسی مشکلات بی شماری برای او ایجاد کرد.
«استشهادی برای خدا » فیلمی به کارگردانی و نویسندگی علیرضا امینی و محسن تنابنده محصول سال ۱۳۸۶ است.محسن تنابنده برای بازی در این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.محسن تنابنده، احمد مهرانفر، سروناز مستوفی و جمشید هاشم‌پور در این فیلم ایفای نقش کرده اند.این فیلم روز یکشنبه از شبکه چهار پخش می شود.
این فیلم داستان راه‌بان قطاری را روایت می کند که در روزهای پایانی زندگی‌اش، برای جبران خطاها و اتفاقات گذشته به روستای زادگاه خود رجعت می نماید. او درصدد جمع‌آوری استشهادی برای خداست تا آسوده از این دنیا ی مادی کوچ کند...
فیلم سینمایی «به خاطر هانیه» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، محصول سال 1373 است. این فیلم روز دوشنبه 18 شهریور مصادف با تاسوعای حسینی پخش می شود.
ناخدا علو با چهارده مرد دیگر برای صید به دریا می روند ولی همه به جز ناخدا صید دریا می شوند و مردم ناخدا را مسبب مرگ عزیزانشان می دانند و به او و خانواده اش حمله می کنند و در این بین دختر خردسال ناخدا هانیه فلج می شود،‌ ناخدا و خانواده اش تنگک را ترک می کنند و به بوشهر می روند ...
مهوش افشارپناه، عباس عالیزاده، علی قربانی، مهدی فقیه، آمنه بارانی و رحیم هودی در این فیلم سینمایی مقابل دوربین پرویز ملک زاده نقش آفرینی کردند.
«عصر روز دهم» ساخته مجتبی راعی سه شنبه 19 شهریور و مصادف با عاشورای حسینی از شبکه چهار پخش می‌شود.
فیلم «عصر روز دهم» داستان یک زندگی است. زندگی معمولی یک ایرانی که در کربلا و نجف دنبال گمشده‌اش می‌گردد. گمشده‌ای که سال‌ها ندیده است، اما همچنان به آن عشق می‌ورزد. فیلم، ماجرای دو خواهر است که در جریان جنگ تحمیلی از یکدیگر دور می‌افتند و بعد از سال‌ها باهم روبرو می‌شوند. نمایش تصاویری از عزاداری ظهر روز عاشورا، یکی از ویژگی‌های فیلم راعی محسوب می‌شود.
«عصر روز دهم» به کارگردانی و نویسندگی مجتبی راعی سال ۱۳۸۷ ساخته شده است. هانیه توسلی، احمد مهرانفر، زهره حمیدی، سلیمه رنگزن و آفرین عبیسی در این فیلم سینمایی بازی کرده‌اند و منوچهر محمدی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشته است.
«اسب» فیلمی به کارگردانی بابک محمدی و محصول سال 1384 است. فیلم اسب ماجرای آشنایی جوان بیمار افسرده ای با اسب پیر رانده شده ای در شمال ایران است که به بازیافتن سلامتی و امید به زندگی جوان ختم می شود. رضا کیانیان، بابک حمیدیان، افسر اسدی، مریم سعادت، سیروس ابراهیم زاده و هژیر آزاد در این فیلم مقابل دوربین محمد ناصری بازی کردند. فیلم «اسب» روز چهارشنبه پخش می شود.
فیلم «تنهایی» به کارگردانی حجت قاسم زاده اصل در سال 1386 ساخته شده است. این فیلم در ژانر خانوادگی واجتماعی می‌باشد و در آن شهاب حسینی، لاله اسکندری و رویا تیموریان به هنرمندی پرداخته‌اند.«تنهایی» روز پنجشنبه از شبکه چهار نمایش داده می شود.
داستان فیلم : خبر وخامت حال مردی که یک سال است در کماست، باعث می شود فرزندان ناسازگارش از نقاط مختلف دور هم جمع شوند. حمید از زندان می آید، رضا از عسلویه و سوری (سیمین) نیز حضور دارد. سوری و ...

فیلم سینمایی «خداحافظی طولانی» به کارگردانی فرزاد موتمن و تهیه‌کنندگی علی حضرتی با بازی سعید آقاخانی، ساره بیات، میترا حجار و نادر فلاح در هفت رشته از سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ شد و توانست سیمرغ بهترین بازیگر مرد، بهترین طراحی لباس و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه را از آن خود کند. این فیلم روز جمعه 22 شهریور از شبکه چهار پخش می شود.
داستان «خداحافظی طولانی» عاشقانه‌ای در فضای کارگری و صنعتی است و ماجرای مردی را روایت می‌کند که از اتهام یک قتل جنجالی تبرئه شده ولی جامعه و اطرافیانش هنوز به عنوان مجرم نگاهش می‌کنند. مرد که درگیر یک رابطه عاطفی است برای تداوم عشق و زندگی باید بر این بحران غلبه کند...
«فیلم خانه» هر روز ساعت 10:30 پخش و ساعت 1:30 بامداد از شبکه چهار سیما بازپخش و تقدیم به علاقمندان هنر هفتم می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار