در گفت‌وگو با پانا

سرمربی تیم ملی بوکس: 8 سال به علت ترس به مسابقات جهانی نرفتیم؛ همین حضور خودش موفقیت است

تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی بوکس ایران، حضور در مسابقات جهانی پس از هشت سال را فارغ از نتیجه آن، موفقیت برای این رشته در ایران می‌داند.

کد مطلب: ۹۵۲۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
سرمربی تیم ملی بوکس: 8 سال به علت ترس به مسابقات جهانی نرفتیم؛ همین حضور خودش موفقیت است

علیرضا استکی در گفت‌و‌گو با پانا درباره اعزام تیم ملی بوکس به مسابقات جهانی گفت: خدا را شکر، بعد از هشت سال بوکس ایران قرار است در مسابقات جهانی حضور پیدا کند و ما برای این مسابقات شش بوکسور انتخاب کردیم. خوشبختانه تیم در آمادگی خوب جسمی و روانی قرار دارد و همه امیدوار هستند که بتوانند نتایج خوبی را برای تیم ملی بگیرند.

وی درباره وضع تیم ملی بوکس ایران گفت: همان‌طور که گفتم تیم ملی پس از هشت سال به مسابقات جهانی اعزام خواهد شد. آخرین حضور ما به سال ۲۰۱۱ برمی‌گردد و به نظرم حضور در این مسابقه خودش دستاورد بزرگی محسوب می‌شود. ترس از حضور در رقابت‌های جهانی را کنار گذاشتیم و به این مسابقات می‌رویم که به اعتقاد من یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

سرمربی تیم ملی بوکس به ترکیب بوکسورهای ایران در این دوره از رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان را به این مسابقات اعزام کردیم. سجاد کاظم‌زاده و شاهین موسوی جوان هستند، مدال آسیایی دارند اما هنوز تجربه جهانی ندارند و برای اولین بار در این رویداد مهم حاضر می‌شوند. اما متأسفانه دانیال شه‌بخش به دلیل مشکل روادید نتوانست در این مسابقه حاضر شود.

سرمربی تیم ملی بوکس در مورد احسان روزبهانی گفت: فعلاً بهترین بوکسور تیم ملی ایران احسان روزبهانی است. به نظرم او در بهترین وضع خود قرار دارد و حتی به لحاظ جسمانی از بازی‌های المپیک لندن هم بهتر است اما واقعیت این است که او چهار سال از میدان‌های رسمی دور بوده و کار سختی پیش رو خواهد داشت.

استکی در واکنش به اینکه نباید حضور در رویداد جهانی را موفقیت بدانیم، اظهار کرد: به نظرم همین موضوع موفقیت بوکس ایران است چرا که هشت سال به دلیل ترس از باخت بوکسورها را از حضور در این مسابقه منع کردیم اما حالا رئیس جدید فدراسیون این فرصت را در اختیار بازیکنان قرار داده است.

وی در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی‌اش از نتایج مسابقات جهانی چیست؟ اظهار کرد: ما در حد مسابقات جهانی تمرین کردیم اما واقعیت این است این تیم پنج ماه پیش در قهرمانی آسیا یک برنز گرفت و طبیعی است که سطح مسابقات قهرمانی جهان خیلی بالاتر است. من معتقدم تیم دست‌وپا بسته‌ای نیستیم و به لحاظ بدنسازی هم واقعاً در سطح جهانی تمرین کردیم اما به حضور در تورنمنت‌های زیادی نیاز داریم تا این تیم بتواند سطح جهانی پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار