امام جمعه همدان:

علاوه بر ریختن اشک بر مظلومیت حسین (ع) باید فلسفه قیام او را شناخت

همدان(پانا) - امام جمعه همدان در خطبه های نماز جمعه از همه دسته ها و هیئت های حسینی خواست تا در روز عاشورا عزاداری ها را در وقت نماز تعطیل کنند و به اقامه نماز که امام حسین (ع) به خاطر آن قیام کرد، بپردازند.

کد مطلب: ۹۵۲۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
علاوه بر ریختن اشک بر مظلومیت حسین (ع) باید فلسفه قیام او را شناخت

آیت الله شعبانی با بیان این که جامعه در زمان امام حسین (ع) در ظاهر مسلمان بودند اما در باطن اسلام آنها عمق و معرفت نداشت، گفت: زمانی که امام حسین (ع) فریاد می زدند که اسلام در خطر است جامعه و مردم به شکرانه شهادت حضرت شتر نذر می کردند چرا که آنان اطاعت از یزید را بر خود واجب می دانستند.
نماینده ولی فقیه در همدان با بیان این که گریه عده ای از لشکر دشمن بعد از شهادت امام حسین (ع) و یارانش از روی بصیرت نبود، تأکید کرد: در این ایام علاوه بر خفظ ظاهر عزاداری باید به فلسفه و باطن قیام عاشورا نیز توجه شود و پس از عزاداری ها نیز باید بدانیم که اعتقاد به خداوند زمینه ساز پیروزی و مقاومت‌ در مقابل فرعون های زمان پیام اصلی قیام امام حسین (ع) بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان این سؤال که چطور ممکن است برای امام حسین (ع) عزاداری کنیم، اما با یزید هم‌ سفره شویم، خاطر نشان کرد: تحریم های امروز دشمن موضوع جدیدی نیست و این تحریم‌ها از شعب ابیطالب آغاز شده و تا به امروز نیز ادامه دارد.
او افزود: اگر امام حسین (ع) در عاشورا مذاکره کرد، برای هدایت گری سپاه دشمن بود، اما امروز دشمن انتظاری که از مذاکره دارد، تسلیم شدن جمهوری اسلامی در برابر آن ها است.
آیت الله شعبانی با اشاره به این که آمریکا و غرب نمی داند که مردم ایران پیرو امام حسینی هستند که در مقابل ظلم سر فرود نیاورد، اظهار داشت: اروپا در تلاش است تا ایران را بدون هیچ دستاورد خاصی در برجام نگاه دارد.
او مقاومت را بهترین راهکار مقابله با دشمن عنوان کرد و گفت: امیدواریم در مرحله سوم خروج از برجام دولت با اقتدار به کار خود ادامه دهد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه با تأکید بر این که امام حسین (ع) در عاشورا اجازه نداد کسی که حق الناس بر گردن دارد در کربلا بماند، یادآور شد: امروز ما نیز باید در عزاداری‌ها مراقب باشیم حق‌الناسی را پایمال نکنیم.
آیت الله شعبانی با تأکید بر این که روز عاشورا باید شأنیت امام حسین (ع) حفظ شود، اظهار کرد: گاهی بعضی از رفتارها و پوشش ها تناسبی با مجلس امام حسین (ع) ندارد و خواهش بنده از همه عزیزان این است که در روز عاشورا به خاطر سیدالشهدا(ع) رعایت کنند.
امام جمعه همدان با بیان این که عاشورا پیام های عمیقی دارد گفت: علاوه بر پوشیدن لباس مشکی و ریختن اشک بر مظلومیت امام حسین (ع) باید برای شناخت فلسفه قیام عاشورا نیز بکوشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار