امام جمعه فیروزکوه: مسلمان اگردرمقابل منکر فریاد نزند مسلمان نیست

فیروزکوه (پانا) - امام جمعه فیروزکوه در خطبه های نماز جمعه گفت: عزاداری توصیه شده اما این جفا است که امام حسین(ع) را در بیست دقیقه و سینه زدن و... خلاصه کنیم.

کد مطلب: ۹۵۲۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه فیروزکوه: مسلمان اگردرمقابل منکر فریاد نزند مسلمان نیست

حجت الاسلام امیری ارجمند امام جمعه فیروزکوه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اظهار داشت: انسان می تواند از راههای متفاوتی کسب تقوا کند، ما به ظاهر مسلمان هستیم و پیش تر از آن شیعه دوازده امامی هستیم اما در عمل رفتارهایمان اسلامی و شیعی نمی باشد.

او در ادامه خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) قیام نکرده است که ما اشک بریزیم، زنجیر بزنیم و... گرچه این امورات بسیار خوب هستند و عزاداری توصیه شده ،اما این جفا است که امام حسین(ع) را در بیست دقیقه و سینه زدن و... خلاصه کنیم، ما اگر امام و رهبرمان را نشناسیم نماز و عبادت هایمان فایده ای ندارد.

او افزود: متاسفانه امروزه وهابیت تلاش می کند که به نام اسلام شهادت و تمامی اخلاقیت دین اسلام را از کتب درسی بردارد و می گویند بال قرمز شهادت و کربلا و امام حسین(ع) و بال سبز حکایت از امام زمان(عج) را برداریم که برای این کار کافی است موتور محرکه آن که ولایت فقیه است را بزنیم، حسینی بودن فقط سینه زدن، زنجیر زدن و اشک ریختن نیست، مسلمان اگر در مقابل منکر فریاد نزند مسلمان نیست.

حجت الاسلام امیری ارجمند تصریح کرد: امروز داعش به نام اسلام تمام دنیا را متوجه خودش کرده است و می گویند مسلمانان وحشی هستند، مسلمانی یعنی تواضع و فداکاری داشته باشیم و برای چیز بی ارزشی در دنیا با برادر خود جدل نداشته باشیم، بگذارید همگان استفاده کنند و اگر زیاد آمد شما استفاده کنید، ما مسلمانان با حقیقت اسلام بسیار فاصله داریم، مسلمانی ما برای دیروز و امروز نیست و امر به معروف تضمین کننده حیات طیبه نظام جامع اسلامی است.

امام جمعه فیروزکوه درخصوص حادثه هفده شهریور سال ۵۷ که در میدان ژاله تهران اتفاق افتاد گفت: در آن زمان مردم می گفتندما سرباز امام حسین(ع) و سرباز نائب بر حق ایشان حضرت آیت الله العظمی امام خمینی(ره) هستیم و مردم را کشتند، ما فرزند عاشورا هستیم و یکی از پیام های عاشورا این است که ما اگر سرمان هم برود با ظالمان سازگاری نمی کنیم، همان طور که امام حسین (ع)هزینه پرداخت کرد ما هم ایستادگی می کنیم، اگر چه تحریم اقتصادی ابزاری است که جبهه مقاومت را به زانو در بیاورد اما ما باید در مقابل دشمنان با دادن جان خود و فرزند آنچه را که امام حسین (ع)انجام دادند،در برابر دشمن بایستیم.

این مقام مسئول اذعان داشت: امروز گام سوم کاهش تعهدات برجامی را به فرمان قوای سه گانه به ویژه دولت محترم ابلاغ شد که امروز شروع شده، ما امروزه درخصوص سانترفیوژ ها باید از مرز تحقیقاتی و پژوهشی عبور کنیم و به مرز صنعتی برسیم، ما در گام سوم باید از سانترفیوژهای نسل شش و هشت استفاده کنیم.

او درباره سخن وزیر خارجه آمریکا که می گویداگر تاکنون شرط را از شما گرفتیم امروز مذاکره را مطرح می کنیم و شرطش این است که دست از مبانی جمهوری اسلامی بردارید گفت: پس برای چه صد ها شهید و میلیون ها جانباز دادیم اینها نشان می دهد که ما ذلت نمی خواهیم، همان طور که آمریکا قابل اعتماد نیست اروپا هم قابل اعتماد نیست اگر چه مذاکره انجام شود، آنان به دنبال این هستند که هر شخص حقیقی و حقوقی را تحریم کنند.

حجت الاسلام امیری ارجمند افزود: امروز فرانسه با طرح پیچیده ای گفته که حاضریم ۱۸ میلیارد یا دلار و یا یورو بابت پیش فروش نفت و ورود اعضای خارجی به داخل به ایران بدهیم، اما تاکنون که گام سوم را بر نداشته بودیم متاسفانه همین طرح نه در قالب اینستکس و... نیامده بود که همین بی اعتمادی نسبت به اروپا را نشان می دهد و ما از دستگاه دیپلماسی می خواهیم که در مقابل اتحادیه اروپا و هم آمریکا و هم استکبار جهانی قاطعانه گام سوم را اجرا کنند.

/خبرنگار: فاطمه شاه حسینی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار