در خطبه‌های نماز جمعه

حاج‌‌علی‌‌اکبری: ایران با اروپا مذاکره را ادامه می‌دهد ولی بدبینانه و با دقت

مسئولان باتوجه به تجربه تلخ برجام، ایستادند و مقاومت کردند

تهران (پانا) - خطیب نماز جمعه این هفته تهران معتقد است که جمهوری اسلامی با مقاومت در برابر تحریم‌ها می‌تواند شرایط را در آینده بهتر از امروز کند.

کد مطلب: ۹۵۲۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
حاج‌‌علی‌‌اکبری: ایران با اروپا مذاکره را ادامه می‌دهد ولی بدبینانه و با دقت

به گزارش ایلنا، محمدجواد حاج‌‌علی‌‌اکبری در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به برخی ویژگی‌های مکتب اباعبدالله حسین(ع) اظهارکرد: «نتیجه آن مجاهدت حسینی را جامعه ما به خوبی دریافت کرده است. کسانی که توانستند از این مکتب درس بگیرند ملت ایران بودند. تاریخ بار دیگر مشاهده کرد که جامعه‌ای در ایمان به رتبه‌ای رسیده‌ که خداوند آن را می‌پسندد.»

او ادامه داد: «جامعه‌ای که این ظرفیت‌ها را به خاطر الگو گرفتن از امام حسین(ع) در خود به وجود آورده است تا بار دیگر بتواند در این بخش حساس از تاریخ بشریت تصمیمی مانند اباعبدالله‌حسین(ع) بگیرد و مسیر تاریخ را برای آن روز موعود محیا کند. این نقشی بود که ملت ایران به عهده گرفت. در جریان انقلاب اسلامی باز هم محرم و عاشورا و مجالس حسینی بود که بر محور و مدار جهاد در راه خدا به میدان آمد و این ملت را سازماندهی و بسیج کرد. پیدایش این انقلاب به یاد امام حسین(ع)‌بود و ادامه راهش هم تنها با شیوه حسینی ممکن است. جامعه ما هرگز این درس‌ها را فراموش نمی‌کند.»

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه دوم نمازجمعه پایتخت گفت: «مردم ما با الهام از مکتب حسینی درس مقاومت را آموخته است و به خوبی زیبایی‌های این مکتب را بر مدار جهاد تجربه کرد و همین مکتب هم کشور را حفظ کرد و هم رشد داد . شناسه ملت ایران امروز هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه است. ما امروز ثمره مقاومت حسینی را می‌چینیم. دشمن درجه یک ملت ایران که نمونه تبار یزیدی است، می‌بینید که در چه وضعیتی است. امروز در آمریکا در مورد افول قدرتشان اتفاق نظر وجود دارد به طوریکه برای حل آن آینده شناسی می‌کنند. جهان امروز به عصر پسا آمریکا فکر می‌کند.»

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: «آمریکا دیگر آن قدرت اقتصادی و سیاسی و توان تاثیرگذاری را ندارد به طوریکه در یکی از مجلات معتبر خودشان نوشتند پایان هژمونی آمریکا، و عکس این کرکس سفید که نماد آمریکا است را کشیدند که پرهایش ریخته و زیر چشمانش کبود است. هیات حاکمه ایالات متحده با گرفتار شدن به بیماری سرگشتگی استراتژیک و راهبری آخرین تلاش‌هایش را می‌کند که چهره ابر قدرتی خود را حفظ کند اما دیگر امکان پذیر نیست.»

او یادآور شد: «نه اقتصاد آمریکا این اجازه را می‌دهد چراکه آن اقتصادی که روزی نیمی از اقتصاد جهان را در اختیار داشت امروز سهمش به حدود ۱۵ درصد کاهش یافته است و نه از نظر فرهنگی و اجتماعی در چنین وضعیتی است. همه شاخص‌ها حاکی از رشد بی‌خانمانی و مواد مخدر و گرسنگی و توسعه زندان‌ها و زیر پا گذاشتن دموکراسی در جامعه آمریکا است. آنها همچنین با ناهنجاری‌های اخلاقی و جنسی و فاصله طبقاتی مواجهند. این موارد همان افول است و این دستگاه از درون در حال متلاشی شدن است و وضعیت سیاسی آن قابل گفتن نیست.»

خطیب نمازجمعه این هفته تهران گفت: «گویی این ترامپ که با شعار جلوگیری از افول آمریکا به میدان آمد، آمده که تیر خلاص را به حیثیت آمریکا بزند. حیثیتی برای آمریکا در سطح جهان باقی نمانده است. شما مشاهده می‌کنید ایستادگی ملت ایران افول آمریکا را تسریع کرده و شکل گیری بلوک مقاومت نفوذ منطقه‌ای او را کاهش داده است.»

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اظهار کرد: «شرایط جدید اقتدار اجتماعی و حماقت اسرائیلی ها را می‌بینید. از سوی دیگر عراق نیز در مسیر ساختن خودش پیش می‌رود. یمن سرافراز نیز می‌بینید که ائتلاف موهوم آمریکایی با محوریت سعودی به جایی نرسیده است. یمن به پنجمین سال مقاومت خود رسیده و دنبال راه برون رفت هستند و اخیرا نمایندگانشان برای تشکر خدمت رهبری معظم آمدند.»

او همچنین درباره حملات موشکی حزب الله لبنان به تلاویو نیز گفت: «اخیر نتانیاهو نیاز داشت که عملیاتی نظامی را انجام دهد ولی دیدید این اقدام چه نتیجه‌ای برای آنها در پی داشت به طوریکه دو سه هفته است که کابوس موشک‌ها را می‌بینند.»

حاج‌‌علی‌‌اکبری خاطرنشان کرد: «در فلسطین هم راهپیمایی بازگشت به صورت هفتگی ادامه یافته و وحدت برقرار شده به طوریکه صدای مقاومت از فلسطین بلندتر از همیشه به گوش جهان می‌رسد.»

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: «نمونه برای نشان دادن قدرت مقاومت و شکست توطئه‌ها فراوان است ولی آنچه مشخص است، این است که ایران قهرمان و سربلند هم از میان همه این توطئه‌ها با صبر حسینی و با همراهی یک نظام قاطع با ذخایر انسانی و موقعیت عالی جهانی در حال بالیدن و شکفتن است.»

او ادامه داد: «این ایران بود که توانست توطئه‌های آمریکایی را خنثی کند. آنها فکر می‌کردند سال گذشته در ۲۲ بهمن در تهران خواهند بود ولی امروز دیپلماسی التماسی و میانجی فرستادن آن‌ها را می‌بینید.»

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: «با حضور مردم توطئه‌ها خنثی می‌شود و از آن زمستان سرد و تابستان داغ خبری باقی نمی‌ماند و روسیاهی برا دشمنان ما و سربلندی برای جبهه مقاومت باقی می‌ماند. از وقتی که این اقدام راهبردی در دستور کار مسئولان ما با توجه به تجربه تلخ برجام قرار گرفت و ایستادند و مقاومت کردند و کاهش تعهدات شروع شد، گفتند بازار ایران متلاطم خواهد شد ولی هیچ اتفاقی نیافتاد حتی در برخی شاخص‌ها اوضاع بهتر هم شد.»

خطیب نماز جمعه تهران همچنین خاطرنشان کرد: «گام سوم نیز از امروز اجرایی خواهد شد و این تصمیم باصلابت ایران، قطعا ثمرات بهتری از دو گام قبلی خواهد داشت. ملت ما به وعده‌های پوچ و خیالی وقعی نمی‌نهد و با اروپا هم به مذاکرات ادامه می‌دهد ولی بدبینانه و با دقت.»

او متذکر شد: «تنها عاملی که می‌تواند مذاکرات را به نتیجه برساند، عمل به تعهدات است نه وعده. اروپا باید به 11 تعهد خود عمل کنند. در این مسیر، منطق حسینی ایران، ما را به همه آرمان‌هایمان خواهد رساند بنابراین باید مقاومت کنیم چراکه این مقاومت فعال زمینه گشایش‌های فراوانی برای ایران خواهدبود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار