در گفت‌وگو با پانا

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو: قیمت خودرو به تدریج به قیمت‌های کارخانه نزدیک می‌شود

تهران (پانا) - نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با بیان اینکه روند قیمت‌ها در بازار خودرو کاهشی است، می‌گوید حباب قیمتی خودرو به تدریج درحال تخلیه شدن است و اگر این روند ادامه داشته باشد قیمت خودرو به تدریج به قیمت‌های کارخانه نزدیک می‌شود.

کد مطلب: ۹۵۲۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو: قیمت خودرو به تدریج به قیمت‌های کارخانه نزدیک می‌شود

نعمت‌الله کاشانی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار پانا اظهار کرد:‌ «با اتمام تعطیلات تابستانی و ادامه روند کاهشی نرخ انواع خودرو در بازار نیز روندی نزولی به خود گرفته است.»

وی افزود: «تحویل خودروهای پیش‌فروش‌شده به مشتریان و عرضه آنها در بازار نیز در تشدید این روند موثر بوده است البته مشکلاتی در تحویل برخی از انواع خودروهای پیش‌فروش‌شده نیز وجود دارد که مسئولان قول در برطرف کردن آنها داده‌اند.»

کاشانی‌نسب با بیان اینکه قیمت خودروهای خارجی با افزایش بی‌سابقه و ناگهانی در ماههای گذشته همراه بود، افزود:‌ «قیمت خودروهای خارجی در بازار در هفته‌های اخیر کاهش یافته است و پیش‌بینی ما این است که قیمت‌ها در بازار از نرخ‌های کنونی کاهش بیشتری داشته باشد.»

وی ادامه داد: «در برخی از خودروهای خارجی کاهش قیمت تا 45 درصد بوده است به طور مثال بی ام و، تیگوان و بنز با کاهش 40 تا 45 درصدی همراه بوده‌اند و جالب آن است که با نرخ‌های کنونی نیز خریداری در بازار ندارند.»

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو عنوان کرد: «قیمت ماشین‌های ایرانی نیز در بازار با کاهش قابل توجهی همراه شده است و خرید و فروشی انجام نمی‌شود. اکنون معاملات خودرو به مصرف‌کنندگان واقعی محدود شده است. دلالان و واسطه‌ها جذابیتی در بازار خودرو نمی‌بینند و بخشی از نقدینگی انها نیز در این بازار بلوکه شده است.»

کاشانی‌نسب اظهار کرد: «دلالان از بازار خودرو خارج شده‌اند و ورود به ماه‌های محرم و صفر رکود بیشتر معاملات خودرو و کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار خودرو را به دنبال دارد. حباب قیمتی خودرو به تدریج درحال تخلیه شدن است و اگر این روند ادامه داشته باشد قیمت خودرو به تدریج به قیمت‌های کارخانه نزدیک می‌شود.»

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو عنوان کرد: «شاخص قیمت خودروهای داخلی در خانواده ایران خودرو پژو است که پژو 206 تیپ 2 به 85 میلیون تومان رسیده است و قیمت کارخانه آن حدود 62 میلیون تومان است. این امیدواری وجود دارد که قیمت خودروها کاهش بیشتری داشته باشد.»

وی تصریح کرد: «برخی از محصولات پیش‌فروش شده از خانواده رنو با مشکلاتی درتحویل مواجه است اما تحویل سراتو فوری شده است و قیمت آن از 390 میلیون تومان به 300 میلیون تومان کاهش یافته است.»

کاشانی‌نسب گفت:‌ «رکود در معاملات خودروی دست دوم نیز وجود دارد و اکنون بازار محدود به تقاضاهای مصرفی شده است. توصیه ما این است که خودرو را از حالت سرمایه‌ای خارج کنند و اجازه دهند تقاضاهای مصرفی در بازار وجود داشته باشد.»

نرخ برخی از انواع خودرو در بازار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار