آمادگی ۲۳ هیات عزاداری برای اجتماع عاشورائیان در آستارا

آستارا (پانا) - ستاد برگزاری تجمع سوگواران حسینی آستارا از آمادگی ۲۳ هیات عزاداری محلات و مساجد این شهرستان، برای شرکت منسجم در آن آئین خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۲۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی ۲۳ هیات عزاداری برای اجتماع عاشورائیان در آستارا

امام جمعه آستارا در جلسه ستاد برگزاری تجمع سوگواران حسینی در فرمانداری این شهرستان گفت: دسته های عزاداری مساجد شهرها و روستاها ساعت ۱۷ روز شنبه هفتم ماه محرم در مقابل مسجد آبروان در تجمع عاشورائیان و سوگواران حسینی حضور خواهند یافت و مردم آستارا همواره با شرکت منسجم، عشق خود را به ائمه اطهار (ع) نشان داده اند.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: تجمع عزاداران حسینی فرصت مناسب نمایش اقتدار و وحدت مردم است و برقراری نظم، امنیت و کنترل ترافیک مد نظر مسئولان باشد و شور حسینی مردم مرزدار آستارا از شبکه های تلویزیونی پخش خواهد شد.

وی بیان کرد: پیام های عاشورا، تیری علیه ترفندها و تهاجم فرهنگی دشمن است و مهم ترین وظیفه ما در نظام اسلامی، پاسداری از دستاوردهای عاشورا و نهادینه کردن فرهنگ شهادت در جامعه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا هم در این جلسه با اشاره به شرکت ۲۳ هیات عزاداری محلات و مساجد در اجتماع عاشورائیان، انعکاس شور و شوق حسینی مردم مرزنشین آستارا از رسانه ها را ضروری دانست.

جمشید مهدوی افزود: اقشار مختلف مردم در این برنامه حضور خواهند یافت و در مسیر حرکت دسته های عزاداری به محل تجمع، ایستگاه های صلواتی نذورات مردمی دایر خواهد شد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، ۸۷ مسجد و یکصد هیات عزاداری در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و حدود ۱۷ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار