چین همچنان به روابط دوستانه خود با ایران ادامه می دهد

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرد این کشور همچنان همکاری های دوستانه و روابط عادی خود با ایران را ادامه خواهد داد.

کد مطلب: ۹۵۲۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
چین همچنان به روابط دوستانه خود با ایران ادامه می دهد

«گنگ شوانگ» روز چهارشنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود در پکن خاطر نشان کرد روابط چین و ایران در قلمروهای مختلف ادامه دارد.

وی این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید «گفته می شود چین قرار است در بخش نفت و گاز ایران ۲۸۰ میلیون دلار و در بخش توسعه زیر ساخت های ترابری و تولیدی هم ۱۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کند نظر شما چیست؟» داد و افزود: اگرچه درخصوص چنین خبری اطلاعی ندارد و نمی داند منشا چنین اخباری کجا است اما چین و ایران دارای روابط دوستانه هستند و دو کشور همکاری های دوستانه خود را بر اساس منابع متقابل تنظیم کرده و ادامه می دهند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین افزود: ما با ایران در چارچوب حقوق بین المللی و در قلمروهای مختلف همکاری های زیادی داریم و این مناسبات بسیار دوستانه است.

چند روز پیش نیز «وانگ یی» وزیر خارجه چین در ملاقات با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در پکن گفت که تهران به برجام پایبند بوده است و باید بتواند از منافعی که در این توافق برایش در نظر گرفته شده است، بهره مند شود.

وزارت خارجه چین در بیانیه ای در ارتباط با این دیدار نوشته بود چین با ایران دارای همکاری های وسیعی است تجارت و روابط اقتصادی دو کشور بر اساس قوانین داخلی و بین المللی و مشروع و منطقی است.

این وزارتخانه تاکید کرده بود که چین به روابط خود با ایران ادامه می دهد و خود را به تحریم های یکجانبه طرف های دیگر پایبند نمی داند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار