مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران : جامعه ما از بیسوادی مهارتی رنج میبرد

اسلامشهر (پانا) - مراسم افتتاحیه اردوی باشگاه کارآفرینان نوجوان با شعارتربیت نسل آینده کارآفرینان نو آورکشوردراردوگاه شهید غلامی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سید الشهدا(ع) اسلامشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۱۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران : جامعه ما از بیسوادی مهارتی رنج میبرد

رضا گرزین مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در افتتاحیه اردوی باشگاه کار آفرینان در سخنانی اظهار داشت:چهل سال پیش نهضت سواد آموزی را ایجاد کردیم وامید به ریشه کنی بیسوادی داشتیم که البته موفق هم بودیم،لیکن اکنون جامعه مااز بیسوادی مهارتی،الکترونیکی و فناوری رنج میبرد.

او در ادامه افزود: آموزشهای ما بیشتر به قرون هجده و نوزده برمیگرددو منجر به بازار کار نمیشودو با تئوری مشکل جامعه حل نخواهد شد و باید عمل جایگزین تئوری شود و به سمت آموزشهای مهارتی برویم و از موج مدرک گرایی تنها کناره بگیریم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران تصریح کرد : مدرسه رکن رکین توسعه است ولی با سر بزرگ و دست و پای کوچک نمیتوان آموزش داد زیرا تحمل بار را نداردو این روش انتظار توسعه را برآورد نخواهد کرد.

گرزین خاطر نشان کرد: رابطه بسیار بالایی بین مهارت وآموزش و اشتغال وجود داردو تحصیلات دانشگاهی تنها هم اشتغال را در بر نداردو بدانیم جا برای آدمهای بی مهارت روز به روز تنگ میشود و جامعه ما از بیسوادی مهارتی رنج میبرد.

او اذعان داشت: خانواده‌های ما با کمپلکس کلاسهای متفاوت جهت فرزندان سعی دارند آرزوهای بر باد رفته خودشان را در فرزندان جستجو کنند ،ولی در دهه پنجم انقلاب وظیفه داریم با کارآفرینی چشمه جوشانی در فرزندان خودبوجود آوریم.

/خبرنگار: ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار