سومین نمایشگاه تن پوش های عاشورایی در بوشهر برگزار شد

بوشهر(پانا) - سومین نمایشگاه تن پوش های عاشورایی به همت موسسه نیمدری سبز برگزار شد .

کد مطلب: ۹۵۱۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
سومین نمایشگاه تن پوش های عاشورایی در بوشهر  برگزار شد

همزمان با آغاز ماه محرم وبه همت سازمان مردم نهاد نیمدری سبز و خانه مد و لباس مینار سومین نمایشگاه تن پوش های عاشورایی در استان بوشهر با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، مجید خورشیدی در آئین افتتاح نمایشگاه تن‌پوش‌های عاشورایی اظهار داشت: بیان جنبه‌های مذهبی و ارزشی به زبان هنر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تا زمانی که این جنبه‌ها به زبان هنر نزدیک نشود یقیناً قدرت نفوذ کمتری خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی هر جایی که هنر قرین اعتقادات شده است به نفوذ اعتقادات کمک کرده و مایه ماندگاری و پایداری اعتقادات شده است.

وی با بیان اینکه مداحان از سده‌های قبل تاکنون از هنر و شعر برای انتقال مفاهیم دینی و مذهبی استفاده کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در استان شاهد اتفاقات خوبی در عرصه هنر هستیم و امیدواریم شاهد افزایش کمی و کیفی این کارها در استان باشیم.

خورشیدی افزود: امیدواریم روزی شاهد این باشیم که خانم‌ها را با پوشش عفیفانه و پوشش حداکثری یعنی چادر البته بدون رنگ مشکی شاهد حجاب برتر آنها باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به بخش پوشش کودکان، افزود: باید جنبه‌های زیبایی‌شناختی با نگاه کودکانه مورد نظر باشد و به موضوع لباس کودکان توجه بیشتری صورت گیرد.

وی ضمن تشکراز سازمان مردم نهاد نیمدری سبز برای برگزاری این نمایشگاه خواستار استفاده حوزه های مختلف از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد شد

آمنه فروردین طراح لباس گروه‌های موسیقی استان بوشهر در رابطه با این نمایشگاه عنوان کرد: نمایشگاه تن پوش‌های عاشورایی سومین سالی است که به همت سازمان مردم نهاد نیمدری سبز و خانه مد و لباس مینار در استان بوشهر برگزار می‌شود و برای مراسم مذهبی و آئینی برای مداحان، زنجیرزنان و عموم مردم طراحی شده است.

وی افزود: تن پوش‌های عاشورایی از دیرباز جایگاه ویژه‌ای داشته است و این گونه لباس‌ها هم فرهنگ استان را گسترش می‌دهد و هم یک نوع پوشش خاص به شمار می‌رود که برند آن نیز به عنوان مینار ثبت شده است.

وی ضمن اشاره به تعداد آثار این نمایشگاه بیان کرد: ۵۰ الی ۶۰ اثر لباس و تن پوش برای خانم‌ها و آقایان و کودکان در نمایشگاه تن پوش‌های عاشورایی ارائه شده است.

فروردین با اشاره به زمان برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه تن پوش‌های عاشورایی از دهم الی چهاردهم شهریور ماه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر ساعت ۹ الی ۱۲ و ۱۸ الی ۲۱ در نگارخانه سوره میزبان بازدید کنندگان است.

روح الله پورقصاب مدیرعامل موسسه نیمدری سبز در اینباره به خبرنگاران گفت: سازمان مردم نهاد نیمدری سبز به عنوان یک موسسه پیشرو در ارائه خدمات فرهنگی علم المنفعه به شهروندان است.

وی افزود: سومین نمایشگاه تن پوش های عاشورایی بدون هیچ اعتبار مالی از سوی نهاد های فرهنگی و با مشارکت خود اعضای موسسه شکل گرفته و آثار ارائه شده حاصل زحمات شبانه روزی خانم فروردین از اعضای این موسسه است.

وی در پایان از همکاری اداره کل ارشاد و حوزه هنری و سازمان بسیج هنرمندان برای برپایی این نمایشگاه تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار