استاندارسیستان و بلوچستان خبر داد: آغاز بهره‌برداری از طرح آبیاری ۴۶ هزارهکتاری دشت سیستان

زاهدان (پانا) - استاندار سیستان و بلوچستان از آغاز بهره‌برداری از بخشی از طرح بزرگ آبیاری نوین دشت سیستان همزمان با سفر رئیس‌جمهور به این استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۱۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندارسیستان و بلوچستان خبر داد: آغاز بهره‌برداری از طرح آبیاری ۴۶ هزارهکتاری دشت سیستان

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با مهندس حجتی، وزیر جهاد کشاورزی که در محل این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: علاوه بر موضوع بهره برداری از این پروژه بزرگ در سفر قریب الوقوع رئیس جمهور، کشاورزان منطقه نیز با توجه به نزدیکی شروع فصل کشت، خواهان رهاسازی آب در شبکه هستند، لذا خواستار شتاب بخشی به اجرای باقیمانده تعهدات پروژه هستیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر عملیات طرح پیشرفت خوبی دارد، افزود: با مطالعه و طراحی سه مقوله نظام بهره برداری، شیوه آبیاری و الگوی کشت این طرح کامل و آماده بهره برداری می شود.

استاندار با تاکید بر ارزشمندی و ضرورت بهره برداری درست از منابع آبی ذخیره شده تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی با رهاسازی آب در کانال ها و شیوه سنتی انتقال آب که هدررفت منابع را در بر دارد موافق نیستیم.

موهبتی از وزیر جهاد کشاورزی خواست: درخصوص آماده سازی شبکه و قرار گرفتن آن در اختیار مردم در موعد مقرر تلاش شود.

او همچنین به تشریح مشکلات و دیدگاه ها و خواسته های کشاورزان و بهره برداران این طرح پرداخت.

وزیر جهاد کشاورزی نیز، با تاکید بر ضرورت اجرا و تحویل پروژه در زمان تعهد شده، گفت: باید همه عوامل و ذینفعان اعم از مردم، گروه های مرجع، متولیان، مجریان، مدیریت های اجرایی، ناظران توجیه شوند که از این پس هیچ آبی جز از طریق شبکه تاسیس شده توزیع نخواهد شد.

حجتی با تاکید بر ضرورت ایفای تعهدات جهادکشاورزی در موعد تعیین شده و عدم وقفه در قرارگرفتن آب در اختیار کشاورزان، بر اتخاذ تدابیر لازم از جمله افزایش تعدد پیمانکاران و مجریان عملیاتی از سوی معاونت مسئول در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان برای بهره برداری از طرح در سفر رئیس جمهور به منطقه تاکید کرد.

در این دیدار که معاونین وزارتخانه و رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان نیز حضور داشتند، با دستور وزیر جهادکشاورزی، مقرر شد معاون آب، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی در محل اجرای طرح بزرگ 46 هزار هکتاری شبکه نوین آبیاری اراضی سیستان مستقر و بر روند پیشرفت پروژه برابر تعهدات و آماده بهره برداری شدن طرح در سفر، نظارت نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار