مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خبرداد: اجرای طرح آموزش مهارتی ازدوره ابتدایی تا دوره متوسطه

تهران (پانا) - مراسم افتتاحیه اردوی باشگاه کارآفرینان نوجوان با شعارتربیت نسل آینده کارآفرینان نو آورکشوردر اردوگاه شهید غلامی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سید الشهدا(ع) اسلامشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۱۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خبرداد: اجرای طرح آموزش مهارتی ازدوره ابتدایی تا دوره متوسطه

در این همایش عباس سلطانیان مدیر کل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در سخنانی اظهار داشت: تعریف آموزش و پرورش در یک جمله مهمترین نهاد فرهنگی درجهت تامین نیروی انسانی درحال و آینده میباشد و هیچ چشم اندازی ارزشمند تر از تبدیل منابع انسانی به سرمایه وجود ندارد.

او در ادامه افزود:پدر و مادر بهترین سرمایه اولویت‌دار را در فرزندان خود می‌دانند و آموزش و پرورش هم که متعلق به همه مردم است با توجه به نقش و هدف خود در اولین اقدام شناسایی استعدادها با کمک معلم را در برنامه خود داردکه بازخورد آن به خانواده برگردد و هنر معلم در آموزش و پرورش همین کشف استعداد و عدالت آموزشی است.

او خاطرپنشان کرد: ما فقط تحصیل را منوط به کلاس درس نمیدانیم و با همکاری کانونهای فرهنگی و تربیتی،پژوهشسراها و سایر نهادها جشنواره‌های گوناگون از جمله در دوره ابتدایی،جابر بن حیان،دوره اول متوسطه جشنواره نوجوان خوارزمی و دوره دوم متوسطه جشنواره جوان خوارزمی م مسابقات آزمایشگاهی را برگزار میکنیم.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ،تصریح کرد:پژوهشسراهای دانش آموزی ما مهمترین مراکز علمی کشور هستند که در آن علوم نوین از جمله سلولهای بنیادین،زیست فناوری وسایر علوم به روز تدریس میشود.

او در زمینه هدایت تحصیلی هم یاد آور شد:در سالهای گذشته رشته ریاضی بیشترین انتخاب دانش آموزان در بحث هدایت تحصیلی بود و اکنون رشته تجربی وکمی هم انسانی جای آن را گرفته ،لیکن نقش آموزشهای مهارتی که تا پایان برنامه ششم توسعه به بالای پنجاه درصد باید برسد، مغفول مانده است .

سلطانیان از طرح جدیدی در شورایعالی آموزش و پرورش نیز گفت و افزود:بر اساس این طرح که در مراحل نهایی بررسی میبباشد،تمامی دانش آموزان از مقطع ابتدایی تا پایان دوره متوسطه در کنار درسهای معمول یک مهارت را نیز آموزش خواهند دید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار