بررسی تبعات روبه رو نشدن با ورزشکاران رژیم صهیونیستی

هاشمی‌طبا: شایعه تعلیق ورزش ایران جدید نیست؛ در المپیک آتن می‌خواستند کاروان ایران را از المپیک اخراج کنند

راه حل برطرف کردن تهدیدها همراه شدن روسای فدراسیون‌های جهانی است

تهران (پانا) – رئیس سابق سازمان تربیت‌بدنی شایعه تعلیق ورزش ایران را موضوعی قدیمی عنوان کرد و راه حل برطرف شدن تبعات روبه‌رو نشدن ورزشکاران ایران با اسرائیلی را رایزنی با روسای فدراسیون‌های جهانی دانست.

کد مطلب: ۹۵۱۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
هاشمی‌طبا: شایعه تعلیق ورزش ایران جدید نیست؛ در المپیک آتن  می‌خواستند کاروان ایران را از المپیک اخراج کنند

مصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با پانا، درباره تهدید فدراسیون جهانی جودو و شایعه حذف ایران از حضور در المپیک به دلیل مبارزه نکردن با ورزشکاران اسرائیلی گفت: «این موضوع جدیدی نیست و سال‌ها در ورزش ایران وجود داشته است و همیشه کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون‌های جهانی نسبت به آن موضع داشتند. ما هم هر زمانی که با اسرائیلی‌ها بازی داشتیم هیچ‌وقت به صورت رسمی استنکاف نکرده‌ایم یا نسخه دکتر برده‌ایم یا ورزشکارمان اضافه‌وزن داشته، یا دیر به مسابقه رسیده‌ایم.»

وی ادامه داد: «هیچ‌وقت به صورت رسمی در کنار زمین اعلام نکرده‌ایم که با این حریف رژیم صهیونیستی مسابقه نمی‌دهیم و از نظر قانونی این موضوع را طوری درست می‌کردیم که مشکلی به وجود نیاید. البته گاهی نیز مثل زمان مسابقه علیرضا کریمی که مربی در کنار زمین فریاد می‌زد عمداً بباز به صورت علنی آن را آشکار می‌کنیم. فدراسیون‌ جهانی هم معتقد است زمانی که ورزشکاران ما با یک ورزشکار مسابقه نمی‌دهد در واقع به آن‌ها توهین کرده‌اند.»

رئیس سابق سازمان تربیت‌بدنی ایران در واکنش به شایعه احتمال تعلیق ورزش ایران گفت: «این موضوع هم جدید نیست. در المپیک آتن می‌خواستند کاروان ایران را به طور کل از المپیک اخراج کنند اما با رایزنی آن را حل کردیم.»

وی درباره راه حل برطرف شدن این مشکل گفت : «فعلاً این تهدیدها وجود دارد و کاری هم نمی‌توان کرد. به نظرم تنها راه‌حل موجود این است که روسای فدراسیون‌های جهانی را با خودمان همراه کنیم. وقتی علیرضا کریمی باخت از او قدردانی کردند مشخص است که این مسائل منعکس می‌شود و آن‌ها موضوع را می‌فهمند و به ما می‌گویند منشور المپیک را زیر سؤال بردیم.»

هاشمی‌طبا در پایان گفت: «برخی روسای فدراسیون‌های جهانی را باید خرید که ما نمی‌توانیم این کار را انجام بدهیم. چون آن‌ها هم از نظر سیاسی در اردوگاه غرب هستند و فدراسیون جهانی هم تابع حرکات غرب است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار