مدیرهسته گزینش آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران: فعالیت هسته گزینش مبتنی برقانون است

تهران (پانا) - کارگاه آموزشی ناظرین و کارشناس مسئولین مدارس و مراکز غیر دولتی با حضور مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش و مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران درمجتمع آموزشی حکمت شهرری برگزارشد.

کد مطلب: ۹۵۱۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرهسته گزینش آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران: فعالیت هسته گزینش مبتنی برقانون است

در این جلسه،روستایی مدیر هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در سخنانی با اشاره به عملکرد هسته گزینش در استان اظهار داشت: در طول دو سال اخیر هیچ نامه ای از مناطق به هسته گزینش ارسال نشده که بدون پاسخ مانده باشد.

او در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت هسته گزینش نسبت به سایر نهادهای حراستی کاملاً مبتنی بر قانون مشخص مصوبه مجلس شورای اسلامی است، تاکیدکرد: به هیچ وجه نمی توانیم خارج از قوانین مشخص هسته گزینش عمل نماییم و تصمیمات غیر قانونی اتخاذ کنیم.

روستایی با اشاره به اینکه اگر شخصی بدون مجوز در مدارس و مراکز غیردولتی مشغول به فعالیت شود ممکن است تبعات و مسائل مختلفی را با خود به همراه داشته باشد،اذعان داشت : به کارگیری نیروها در مدارس و مراکز غیر دولتی باید حتما با هماهنگی هسته گزینش و استعلام از آن صورت پذیرد .

این مقام مسئول به کارگیری نیروی غیر همجنس را نیز به غیر از مدارس ابتدایی بر خلاف قانون دانست و تاکید کرد: فقط در مدارس ابتدایی پسرانه آن هم ترجیحاً در ابتدایی دوره اول میتوان از نیرویی غیرهمجنس استفاده نمود.

مدیر هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با تاکید بر اینکه مدارس غیردولتی یک فرزند ناخوانده نیست،تصریح کرد: باید این مدارس به شکل ویژه مورد توجه و بررسی قرار گیرند چرا که به یاری آمورش و پرورش آمده اند.

او با اشاره به اینکه بسیاری از بار آموزش و پرورش بر دوش این مدارس است،بیان داشت: اگر این مدارس نبودند قطعاً با تراکم بسیار بالای دانش آموزی در مدارس دولتی روبه‌رو خواهیم بود .

روستایی همچنین فعالیت درساعتهای غیرمجاز مدارس را با گرفتن مجوز لازم ضروری دانست و افزود :در غیر این صورت هر اتفاقی که در مدرسه در غیر از ساعت اداری و رسمی صورت بگیرد بر عهده مدیر مدرسه می باشد .

این مقام مسئول دربخش دیگری ازسخنان خودبا تأکید بر اینکه باید از تحلیل و برداشت شخصی دربازدیدها به شدت جلوگیری کنیم، خاطرنشان کرد: باید طبق قانون عمل کرده و هیچ گونه تفسیر و تحلیل شخصی در بازدیدها نداشته باشیم و از رفتارهای غیر قانونی و فراقانونی به شدت باید پرهیز کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار