ثبت‌نام بیش از ۱۹۴ هزار نفر در رشته‌های بدون کنکور

تهران (پانا) - مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آمار ثبت‌نام و انتخاب رشته در رشته‌های بدون آزمون پذیرش مهرماه ۹۸ اعلام کرد که ۲۸ شهریورماه آخرین مهلت ثبت‌نام و انتخاب در این رشته‌ها است.

کد مطلب: ۹۵۱۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام بیش از ۱۹۴ هزار نفر در رشته‌های بدون کنکور

حسین توکلی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: ثبت‌نام و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی بر مبنای قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب ۱۰ شهریور ۹۲ مجلس و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تاریخ‌های ۸ و ۱۲ دی‌ماه ۹۷ انجام می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در این کدرشته‌ها از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز شده است و تا ۲۸ شهریور ۹۸ ادامه دارد. هر داوطلب می‌تواند تا ۱۰۰ کدرشته را از میان کدرشته‌های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته ثبت کند.

توکلی گفت: تا امروز دوشنبه ۱۱ شهریور ۹۸ تعداد ۱۹۴ هزار و ۶۴۷ نفر نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام و انتخاب رشته خود اقدام کرده‌اند. دفترچه راهنمای ثبت‌نام از ۱۷ بهمن ماه ۹۷ منتشر شده است و تمامیداوطلبان متقاضی ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساسسوابق تحصیلی باید با مطالعه این دفترچه و اطلاعیه‌های تکمیلی ۳۰ اردیبهشت و ۲۰ مرداد ۹۸ برای ثبت‌نام اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهرماه سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ۵۹۶ هزار نفر است، گفت: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌پذیرد منحصراً به صورت اینترنتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار