نماینده مسجد سلیمان در مجلس: صندوق نوآوری و شکوفایی باید توسط دولت و مجلس تقویت شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون انرژی مجلس با توجه به تازه تاسیس بودن صندوق نوآوری و شکوفایی که در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تاسیس شده است، بر ضرورت حمایت و تقویت این صندوق توسط دولت و مجلس تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۵۱۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
نماینده مسجد سلیمان در مجلس: صندوق نوآوری و شکوفایی باید توسط دولت و مجلس تقویت شود

علی‌عسگر ظاهری، نماینده مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا به نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: این صندوق یک نهاد تاسیس است و به طور قطع آغاز هر کاری ممکن است با فراز و نشیب‌هایی هم همراه باشد اما باید بدانیم و باور داشته باشیم که این صندوق‌ها به دلیل نقش و جایگاه مهمی که در کشور دارند، باید حمایت و تقویت شوند.

وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان در مجلس و دولت باید بکوشند صندوق‌هایی همچون صندوق نوآوری و شکوفایی که کار اصلی آن حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است توانمند شوند، تصریح کرد: در عین حال صندوق نوآوری و شکوفایی نیز باید تلاش کند تا اندوخته خود را بیشتر کند، هرچند که وظیفه اصلی در این زمینه برعهده مسئولان و دولتمردان است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در توصیه‌ای به شرکت‌های دانش بنیان، گفت: این شرکت‌ها باید داشته‌های خود را به خوبی تبلیغ و نسبت به معرفی محصولات خود به جامعه وقت بیشتری صرف کنند چرا که آینده علم و فناوری در دستان شرکت‌های دانش بنیان است و روزی حقانیت این شرکت‌ها به اثبات خواهد رسید.

ظاهری نقش توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در شرایط عبور از تحریم‌ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: به طور قطع از طریق شرکت‌های دانش بنیان می‌توانیم به استقلال اقتصادی کشور دست پیدا کرده و اشتغال را تقویت کنیم.

نماینده مسجد سلیمان در مجلس بیان داشت: بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند تحریم‌ها علیه ایران را بی‌اثر کند چرا که بسیاری از بسترهای اقتصادی کشور در شرایط فعلی نیاز به فکر و اندیشه جدید دارد.

وی در پایان درباره میزان رضایتمندی از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان طی سال‌های اخیر، گفت: هنوز مقداری از فرهنگ غالب به سیستم‌های اداری گذشته تکیه دارد و خیلی به جوانان اعتماد نمی‌شود، در حالی که اگر به جوانان و شرکت‌های دانش بنیان خود اعتماد کنیم مطمئنا شرایط خوبی برای این شرکت‌ها و آینده کشور رقم خواهد خورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار