جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی آماده ورود به پژوهش‌های نوین برای رفع نیاز مردم است

ارومیه(پانا) - رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: این نهاد آماده ورود به پژوهش‌های نوین برای رفع نیاز مردم است و از هر اقدامی که منجر به رشد و توسعه استان شود، حمایت می‌کند.

کد مطلب: ۹۵۱۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی آماده ورود به پژوهش‌های نوین برای رفع نیاز مردم است

امین رستم زاده در جلسه توسعه همکاری‌های جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی با بنیاد علوی در حاشیه بازدید از توانمندی های پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و کارآفرینی این نهاد افزود: بنیاد علوی و جهاد دانشگاهی استان با مشارکت یکدیگر می‌توانند گام‌های بزرگی در ایجاد اشتغال پایدار و توسعه و رونق تولید که از تاکیدات مقام معظم رهبری است، بردارند.

وی اضافه کرد: مناطق محروم باید با یک کار جهادی علمی به بازآفرینی مولفه‌های پایدار توسعه برسند و این رویکرد یکی از اولویت‌ها و تجارب بسیار موفق جهاددانشگاهی استان در مناطق محروم در بین سایر دفاتر است.

وی بیان کرد: اعتماد به توان داخلی از بُعد علمی و اجرایی در تحقق اقتصاد پویای درون زا نقش بسیار مهمی دارد که باید این امر در دستور کار همه نهادها قرار گیرد.

مدیر طرح ملی آبادانی و پیشرفت شهرستان‌های الگوی بنیاد علوی نیز در این جلسه گفت: این بنیاد می تواند با همراهی جهاد دانشگاهی، مزارع الگویی را در چالدران با توجه به پتانسیل بالای این نهاد ایجاد کند.

احسان حبیبی با اشاره به ظرفت بالای جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی افزود: با توجه به بومی‌بودن و قابلیت ترویج و تسری گیاهان دارویی در آذربایجان‌غربی می‌توانیم با همکاری هم آموزش‌های لازم را به صورت پایلوت در چالدران اجرایی کنیم.

وی اضافه کرد: بنیاد علوی می‌تواند در بخش استعلام، اعطای زمین با هزینه کم در مناطق صنعتی، تسهیل در پرداخت تسهیلات بانکی در بازه کمتر از ۱.۵ تا ۲ ماهه، آموزش نیروی کار و ایجاد مراکز پایلوت الگویی خدمات ارائه کند.

جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی است که در ۳۹ سال فعالیت این نهاد، اقدامات ارزنده ای صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار