در گفت‌وگو با پانا

بهنام محمودی: تبدیل شدن قهرمانی جهان به رده پنجم یعنی یک جای کارمان ایراد دارد؛ در رده نوجوانان نباید مدام به نتیجه فکر کرد

(پانا) – کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران از جامعه والیبال درخواست کرد از نقدهای غیرمنصفانه درباره تیم ملی والیبال نوجوانان ایران خودداری کنند.

کد مطلب: ۹۵۱۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
بهنام محمودی: تبدیل شدن قهرمانی جهان به رده پنجم یعنی یک جای کارمان ایراد دارد؛ در رده نوجوانان نباید مدام به نتیجه فکر کرد

بهنام محمودی در گفت‌وگو با پانا درباره عملکرد تیم ملی والیبال نوجوانان در مسابقات جهانی و کسب عنوان پنجم این تیم گفت: تیم نوجوانان در سال ۲۰۱۷ به عنوان قهرمانی جهان رسید و امسال پنجمی را به دست آورد. طبیعی بود که وقتی این نتیجه برای تیم ملی رقم خورد خیلی‌ها با نگاه انتقادی عملکرد ملی‌پوشان را نقد کردند، اما من معتقدم تیم نوجوانان نباید به دنبال نتیجه باشد. در رده‌های پایه ما باید عملکرد بازیکنان را مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی ادامه داد: بازیکنان باید از نظر ژنتیک مورد بررسی قرار بگیرند و به همین خاطر نباید صرفاً نتیجه برای ما مهم باشد. تیم نوجوانان یک رده سنی فوق‌العاده حساس است و از دل همین نوجوانان تیمی مثل تیم جوانان شکل می‌گیرد که در کنار هم در مسابقات جهانی عنوان قهرمانی را به دست می‌آورد بنابراین ما نباید روحیه این نوجوانان را با نقدهای غیر منصفانه تخریب کنیم. باید بدانیم این تیم در آینده باز هم باید در مسابقات مختلف شرکت کند و تنها به فکر الآن نباشیم.

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران افزود: البته هر تیمی نقاط ضعف دارد، به خصوص نتیجه‌ای که کسب شد و از عنوان قهرمانی به رده پنجم رسیدیم این نشان می‌دهد ما یک جای کار ایراد داریم. البته فکر می‌کنم تغییر پاسور در ۲۴ ساعت مانده به شروع مسابقات باعث ایجاد ناهماهنگی شد اما همان‌طور که گفتم در رده پایه مهم‌ترین چیز این است که بازیکنان و کادر فنی نقاط ضعف خود را بشناسند و آن را اصلاح کنند اینکه ما مدام به نتیجه فکر کنیم هیچ سودی برای والیبال نخواهد داشت.

محمودی در ادامه به عملکرد بردیا سعادت یکی از ستاره‌های این دوره مسابقات قهرمانی جهان اشاره کرد و گفت: بردیا یکی از بازیکنان آینده‌دار والیبال ایران می‌شود که مربی‌ها زحمات زیادی برای او کشیده‌اند. همان‌طور که گفتم این رده سنی حساسیت‌های خاص خودشان را دارند و نباید با نقد مغرضانه آن‌ها را تخریب کرد. به نظرم به کادر فنی تیم والیبال نوجوانان تلنگر وارد شد تا بیشتر به عملکرد خود نظارت داشته باشند.


وی در پایان درباره حضورش در انتخابات فدراسیون والیبال و کاندیداتوری برای ریاست این فدراسیون گفت: قصد حضور در انتخابات را دارم. من از خانواده والیبال هستم و برای پیشرفت این رشته نه تنها من بلکه همه اهالی این خانواده تلاش می‌کنند. امیدوارم از روز یکشنبه که ثبت نام از نامزدهای فدراسیون والیبال آغاز شده است، هر کسی که توانایی دارد و اصلح‌تر است بتواند رأی هیئت‌ها را بگیرد. من هم برنامه‌هایی دارم که بخشی از آن‌ها هم اگر عملی شود، هم در لیگ بانوان و هم رده پایه تحول خوبی به وجود می‌آید. در نهایت امیدوارم که هر کسی که دلش برای والیبال می‌تپد و برنامه‌های منطقی و حساب شده دارد به این عرصه ورود کند و بتواند رأی بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار