میرزاده:

حاجی میرزایی برنامه‌هایش را در کمیسیون آموزش ارائه کرد

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در کمیسیون متبوعش، از وعده حاجی میرزایی درباره پرداخت بخش اعظمی از مطالبات فرهنگیان تا مهرماه خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۱۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی برنامه‌هایش را در کمیسیون آموزش ارائه کرد

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خانه ملت در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۱۰ شهریور) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: نشست امروز با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برگزار و در این نشست نمایندگان عضو کمیسیون در رابطه با برنامه‌های ارائه شده از سوی وی، اظهار نظر کردند.

برنامه‌های ارائه شده از سوی حاجی میرزایی همان اسناد بالادستی بود

نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثر نمایندگان برنامه‌های حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را همان اسناد بالادستی سند تحول بنیادین و گام دوم انقلاب مد نظر مقام معظم رهبری ارزیابی کردند.

وی ادامه داد: اولویت‌های مد نظر نمایندگان که به آن در نشست امروز کمیسیون اشاره شد، مطالبات فرهنگیان، تعیین تکلیف نیروهای بلاتکلیف یا ابلاغ آیین نامه اجرایی نیروهای حق التدریسی، تصویب و اجرای نظام رتبه بندی معلمان و اصلاح حجم بالای کتب درسی غیرمتناسب با ساعات در نظر گرفته شده در نظام آموزشی و نهایتا حذف کنکور و لزوم مهارت آموزی بود.

پرداخت مطالبات فرهنگیان با حمایت رئیس جمهور

میرزاده اضافه کرد: در ادامه نشست امروز، حاجی میرزایی در پاسخ به نقطه نظرات نمایندگان عنوان کرد که تا مهرماه تلاش خواهد شد که بخش اعظمی از مطالبات فرهنگیان را پرداخت کند و این اقدام با حمایت رئیس جمهور صورت خواهد گرفت. لازم به ذکر است که میزان مطالبات فرهنگیان تا پایان سال 97 حدود 10 هزار میلیارد تومان و رقمی معادل همین رقم نیز کسری بودجه آموزش و پرروش در سال 98 است.

وی اضافه کرد: درباره رتبه بندی فرهنگیان نیز تأکید شد که این مهم باید با تصویب و نظر مجلس اجرا شود و درباره آیین نامه اجرایی حق التدریسان نیز عنوان شد که این مهم تا مهرماه ابلاغ خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به سوابق حاجی میرزایی در شورای معاونین آموزش و پرورش و حضور در هیأت دولت، عنوان کرد: بیان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به این نحو بود که وی از این جایگاه خود به بهترین نحو برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش استفاده خواهد کرد.

بر اساس گفته میرزاده، قرار بود که وزیر پیشنهادی وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی نیز در کمیسیون حاضر شود که به علت فشردگی در برنامه‌ها و حضور مونسان در سایر کمیسیون‌ها این مهم میسر نشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار