امریکن هرالدتریبیون:

حزب‌الله بدون شلیک یک گلوله، اسرائیل را شکست داد

تهران (پانا) - یک وبگاه آمریکایی با اشاره به تجاوزات اخیر اسرائیل به جنوب لبنان گزارش کرد که حزب‌الله بدون شلیک گلوله، رژیم صهیونیستی را شکست داد.

کد مطلب: ۹۵۱۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
حزب‌الله بدون شلیک یک گلوله، اسرائیل را شکست داد

به گزارش فارس، پایگاه اینترنتی «امریکن هرالد تریبیون» در گزارشی به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان اشاره کرد و نوشت که ارتش اسرائیل به خوبی نظامیان خود را در امتداد مرز لبنان-فلسطین اشغالی پنهان کرد ولی با اینحال، حزب‌الله بدون شلیک یک گلوله، ارتش اسرائیل را شکست داد و آن را وادار کرد که ناپدید شود و به جای سربازان خود، در خودروهای نظامی عروسک بگذارند، به امید آنکه حزب‌الله نتواند انتقام کشته شدن اعضای خود در سوریه، حملات پهپادی اسرائیل به جنوب حومه بیروت و حمله این رژیم به افسر نظامی فلسطینی در «البقاع» را بگیرد.

این گزارش سپس ادامه داد، حزب‌الله در امتداد مرز لبنان، از شهر ساحلی «ناقوره» تا کشتزارهای «شبعا» در جستجوی اهداف نظامی اسرائیل است و تاکنون هیچ نظامی مشاهده نشده است و این به مفهوم آن است که حزب‌الله مجبور است به دنبال اهداف غیرقابل مشاهده درون قلمرو خود باشد.

این وبگاه آمریکایی به توانمندی حزب‌الله در هدف گرفتن اهدف رژیم صهیونیستی نوشت، بانک اهداف حزب‌الله غنی است و بنابراین انتخاب یک هدف اسرائیلی چندان دشوار نیست. حزب‌الله مجبور به فاش کردن زمان دقیق انتقام نیست و از اینکه اسرائیل را به حالت آماده باش درآورده است و در کل این رژیم رعب و وحشت ایجاد کرده، خرسند است.

امریکن هرالد تریبیون ادامه داد که حزب‌الله عجله‌ای برای بستن این پرونده ندارد و نیازی ندارد برای استفاده از سلاح علیه اسرائیل عجله کند.

این گزارش در بخش بعدی به رعب و وحشتی که بعد از سخنان اخیر دبیرکل حزب‌الله در رژیم صهیونیستی به وجود آمده است، نوشت، برای اولین بار از سال ۲۰۰۶ (جنگ سوم لبنان)، است که به مدت یک هفته کامل اسرائیل، حریم زمینی لبنان را نقض نکرده است و این در حالی است که تعداد نقض حریم (هوایی، زمینی و دریایی) لبنان، بیش از پنج بار در هفته و حدود ۱۶۷ بار در ماه بوده است.

آنطور که رسانه‌های اسرائیل گزارش کرده‌اند، حزب‌الله در جنگ روانی خود موفق بوده است و تئوری «اسرائیل یک ارتش شکست‌ناپذیر است» دیگر تمام شده است. این فرضیه در مقابل تهدید «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله، به طور قطعی نقض شد.

در پی تهدیدات دبیرکل حزب‌الله، آنطور که این پایگاه آمریکایی گزارش کرده است، ارتش اسرائیل به حالت آماده‌باش درآمده است و از شهرک‌نشین‌های صهیونیستی خواسته تا به هیچ عنوان به مرز لبنان نزدیک نشوند.

طبق این گزارش، برای اولین بار است که به نظر می‌رسد نظامیان اسرائیلی در امتداد مرز لبنان از اینکه سه الی چهار نفر از همرزمان آنها کشته شوند، خوشحال خواهند شد زیرا این به مفهوم آن است که احتمال کشته شدن خودشان پایین ‌می‌آید و نظامیان اسرائیل می‌توانند یک نفس راحت بکشند و با آرامش خاطر و به پایان رسیدن حمله حزب‌الله، به کار خود ادامه می‌دهند.

این گزارش سپس با اشاره به این موارد در بخش پایانی خود نوشت که اسرائیل نمی‌تواند برای مدت طولانی پشت سنگرهای خود پنهان شود و ارتش اسرائیل نمی‌تواند برای مدت طولانی خود را مخفی نگه دارد. زمان کوتاهتر می‌شود و هر روز به وعده‌ای که حزب‌الله (برای انتقام از اسرائیل) داده بود نزدیک‌تر می‌شویم.

بعد از عملی شدن وعده حزب‌الله، فشارها گرچه کاهش می‌یابد اما فشارها از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل برداشته نمی‌شود زیرا اینبار علیرغم آنکه نتانیاهو به دستاوردهای خود در عراق و سوریه افتخار می‌کند، به دلیل آسیب‌های ناشی از جنگ روانی حزب‌الله نمی‌تواند به حمله اسرائیل به لبنان یا حزب الله افتخار کند زیرا قبلاً نیز در نبرد اول در لبنان در سال ۱۹۸۲ شکست خورده است و با ترور «سید عباس الموسوی»، دبیرکل سابق حزب‌الله، نصرالله روی کار آمد و ظاهراً اسرائیل بار دیگر در آموختن از تاریخ و اشتباهات گذشته خود ناکام مانده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار