کره شمالی گزارش‌ها درباره درآمد ۲ میلیارد دلاری از حملات سایبری را رد کرد

تهران (پانا) - کره شمالی گزارش‌ها مبنی بر کسب ۲ میلیارد دلار از طریق حملات سایبری به بانک‌ها و تبادلات ارزی را رد کرده و آمریکا را به شایعه سازی در این رابطه متهم کرد.

کد مطلب: ۹۵۱۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
کره شمالی گزارش‌ها درباره درآمد ۲ میلیارد دلاری از حملات سایبری را رد کرد

به گزارش ایسنا از خبرگزاری رویترز، سازمان ملل ماه گذشته در گزارشی اعلام کرد که کره شمالی بطور گسترده و پیشرفته حملات سایبری به بانک‌ها و معاملات تبادل ارزی دارد و از این طریق ۲ میلیارد دلار درآمد کسب کرده که آنها را بر خرید تسلیحات کشتار جمعی سرمایه‌گذاری کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (یکشنبه) در گزارشی آمریکا و دیگر نیروهای متخاصم را به انتشار شایعات متهم کرد و اعلام داشت: چنین گزارش‌های جعلی از سوی نیروهای دشمن چیزی نیست جز یک بازی کثیف با هدف لکه دار کردن وجهه جمهوری کره و یافتن توجیهی برای تحریم و اعمال فشار بیشتر علیه کره شمالی.

این خبرگزاری در ادامه تاکید کرد: واشنگتن به رغم سه دور مذاکره میان رئیس جمهور ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پیشرفت چندانی در دستیابی به هدفش برای وادار کردن کره شمالی به کنار گذاشتن برنامه‌های هسته‌ای نداشته است.

معاون وزیرخارجه کره شمالی نیز روز شنبه با انتقاد از مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به دلیل انتقادات اخیرش از عملکرد پیونگ یانگ گفته بود امیدها برای به نتیجه رسیدن مذاکره با واشنگتن رو به افول است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار