واکنش فلسطین به اظهارات نتانیاهو درباره الحاق شهرک‌های کرانه باختری

تهران (پانا) - دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) اظهارات بنیامین نتانیاهو را خطری علیه نظام بین المللی دانست.

کد مطلب: ۹۵۱۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
واکنش فلسطین به اظهارات نتانیاهو درباره الحاق شهرک‌های کرانه باختری

به گزارش ایسنا از خبرگزاری اسپوتنیک، صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف)‌ گفت: اعلام حاکمیت اسرائیل بر تمامی شهرک‌ها واقعیت را تغییر نخواهد داد. کرانه باختری اشغال شده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی متعهد به تحمیل حاکمیت این رژیم بر تمامی شهرک‌ها شده بود.

عریقات از سازمان ملل، اتحادیه اروپا، روسیه، چین و کشورهای جهان خواست هرچه‌سریع‌تر دست به اقدام بین المللی زده و به مسئولیت خود در مجازات و محاکمه اسرائیل عمل کنند.

وی گفت: اظهارات علنی نتانیاهو برای الحاق تمامی شهرک‌های کرانه باختری تنها خطر و تهدیدی برای مردم فلسطین نیست بلکه خطری علیه نظام بین المللی است. نتانیاهو باید آماده کوتاه آمدن از اشغال شود تا در صلح با همسایگان فلسطینی خود زندگی کند.

نبیل ابوردینه، سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفت: اظهارات نتانیاهو درحالی ایراد شده که ما در وضعیت حساسی به سر می‌بریم و دولت آمریکا برای ایجاد یک روش سیاسی و مخالف با قوانین بین المللی تلاش می‌کند.

وی افزود: دولت اسرائیل به این روش همچنان ادامه می‌دهد. سیاست شهرک‌سازی و تلاش برای از بین بردن راهکار تشکیل دو کشور غیرقابل قبول است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار