سرانه فضای سبز در کدام مناطق پایتخت وضع مطلوب‌تری دارد

تهران (پانا) - شهروندان سه منطقه مرکزی 10، 11 و 9 کمترین رضایت را از وضع نظافت و مطلوبیت محیط و فضای سبز در محله‌هایشان دارند.

کد مطلب: ۹۵۱۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
سرانه فضای سبز در کدام مناطق پایتخت وضع مطلوب‌تری دارد

رضایت کلی شهروندان تهرانی از وضع نظافت و مطلوبیت محیط و فضای سبز در محله‌هایشان بر اساس اطلس کیفیت زندگی در شهر تهران لب مرز است. میانگین نمره کل تهران در این شاخص 50 از 100 است. در این شاخص منطقه 22 تهران با میانگین 67 از 100 بالاترین نمره را به خود اختصاص داده و پس از آن مناطق 5 و 1 قرار می‌گیرند. کمترین نمره نیز به سه منطقه مرکزی 10، 11 و 9 اختصاص دارد. مقایسه اطلاعات مناطق نشان می‌دهد نمره رضایت شهروندان از بهداشت و محیط‌زیست محله در 12 منطقه پایین‌تر از حد متوسط است.

بر اساس نتایج به دست آمده از پیمایش رصد کیفیت زندگی شهری، محلات تهران از نظر میزان رضایت شهروندان از بهداشت و محیط‌زیست محله مقایسه شده‌اند. نتایج نشان می‌دهد در میان محلات شهر، بیشترین نمره متعلق به محله‌های زیبادشت (22)، دهکده المپیک (22)، نفت (1)، سازمان آب (5) و طرشت (2) است. از طرف دیگر، کمترین نمره را محله‌های سلیمانی ـ تیموری (10)، هاشمی (10)، دلگشا (14)، سنگلج (12) و یافت‌آباد شمالی (18) به دست آورده‌اند. از مجموع 335 محله بررسی شده 159 محله در این شاخص نمره‌ای بالاتر از متوسط داشته‌اند.

شاخص رضایت از بهداشت و محیط‌زیست در مناطق 22گانه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار