باهنر: مجمع تشخیص ضرورتی برای تصویب لوایح FATF نمی‌بیند

تهران (پانا) - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می گویددر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم اکنون ضرورتی بر تصویب لوایح پالرمو و CFT دیده نمی‌شود و ضرب‌الاجل‌های چهار ماهه FATF اهمیتی ندارد.

کد مطلب: ۹۵۱۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
باهنر: مجمع تشخیص ضرورتی برای تصویب لوایح FATF  نمی‌بیند

به گزارش ایرنا، محمد رضا باهنر در نشست خبری که امروز در خبرگزاری تسنیم برگزار شد درباره سرنوشت پالرمو (مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی) و سی اف تی (مقابله با تأمین مالی تروریسم) در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: «در ارتباط با مساله کنوانسیون‌های مرتبط با FATF اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به این نتیجه رسیده‌اند که ابتدا بازخورد تعهدات قبلی ایران در مفاد CFT ‌از سوی این نهاد مشخص شود که آیا تاکنون از اجرای مفاد مشخص شده در این کارگروه منتفع شده‌ایم یا خیر، سپس به تصویب بندهای باقی مانده از جمله پالرمو و CFT بپردازیم. »

او افزود: «همچنین منتظر هستیم که ببینیم آیا اروپایی‌ها همانطور که می‌گویند اراده‌ای برای اجرای تعهدات برجامی خود دارند یا خیر. هم‌اکنون ضرورتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر تصویب لوایح پالرمو وCFTدیده نمی‌شود. همچنین باید به این مساله نیز تاکید کنیم که ضرب‌الأجل‌های چهار ماهه FATF اهمیتی برای ما ندارد. منتظر می مانیم آقایان برای تعهدات و قطعنامه ها و در راس آن برجام حاضرند چه هزینه ای پرداخت کنند.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: «در بحث برجام یکسری تعهداتی برای برداشتن تحریم‌ها داده بودیم و به آن عمل کردیم. اما در اردیبهشت سال ۹۷ آمریکا به شکل یکجانبه و غیرمستدل و معقول از برجام خود را کنار کشید.»

باهنر اضافه کرد: «اروپایی‌ها در این یک سال و خرده‌ای که آمریکا از برجام خارج شده اقدام موثری نکردند و کاری جز اظهار نگرانی، دلسوزی، غصه و تاسف انجام ندادند بنابراین ما به این جمع بندی رسیدیم که در چارچوب برجام تعهدات ذیل این توافقنامه را کاهش دهیم.»

دبیرکل جامعه مهندسین گفت: «تا کنون دو مرحله کاهش تعهدات خود در برجام را اعلام کردیم و مرحله سوم را نیز به آنها اعلام کردیم و ۱۵ شهریور فرصت تمام می‌شود. با توجه به روندی که اروپایی‌ها در هفته‌ها و ماه‌های اخیر در قبال برجام اتخاذ کرده‌اند به نظر نمی‌رسد که تا این زمان کاری انجام دهند که نظام جمهوری اسلامی را برای برداشتن گام سوم منصرف کند. جزو تصمیم‌گیران نیستم اما تحلیل من این است که گام سوم را ایران قطعا برخواهد داشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار