ثبت بیش از 8 میلیون تخلف عدم رعایت فاصله طولی

اردبیل (پانا)- دبیر کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی حمل و نقل اردبیل از ثبت 8 میلیون و 820 هزار تخلف عدم رعایت فاصله طولی در 5 ماه گذشته در استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۱۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
ثبت بیش از 8 میلیون تخلف عدم رعایت فاصله طولی

علی رحمتی در هفتمین جلسه کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل سخن می گفت با بیان اینکه بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی در محور رفت و برگشت اردبیل آستارا یک میلیون و 81 هزار تخلف ثبت شده است افزود: در مدت یاد شده بیش از 835 هزار تردد سبقت غیرمجاز نیز در استان ثبت شده که بیشترین تخلف سبقت غیرمجاز با 78 هزار تردد مربوط به محور آستارا اردبیل محدوده گردنه حیران است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ثبت بیش از 3 میلیون و 151 هزار تخلف سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان اردبیل در 5 ماه گذشته توسط27 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت را یادآور شد و تصریح کرد:بیشترین سرعت غیرمجاز به ترتیب در محورهای اردبیل- مشکین شهر با 189 هزار تردد و بران- سه راهی سربند در محور پارس آباد با 156 هزارتردد ثبت شده است.
عضو شورای اداری استان اردبیل هوشمندسازی جاده های استان را از اولویت های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل دانست و افزود:درحال حاضر 64 سامانه تردد شماری،40 دوربین نظارت تصویری،27 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و 2 سامانه توزین درحال حرکت در محورهای استان فعال است که از این نظر جز استانهای پیشروی کشور در امر هوشمندسازی محورهاست.
رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرائی خدمات سفر استان گفت: در جهت ارتقای ایمنی محورها از ابتدای سال تاکنون 573 کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان با رنگ سرد و گرم تجدید خط کشی شده و تا پایان سال نیز حدود 2 هزار کیلومتر دیگر نیز از جاده های استان تجدید خط کشی خواهد شد.
عضو شورای ترافیک استان گفت:در جهت ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی استان اجرای روکش آسفالت و لکه گیری محورها،تهیه و نصب هزارو 990 عدد تابلوهای الزامی راهها،نصب هزارو 260 متر حفاظ در پرتگاهها و آبروها، تهیه و نصب 6 هزارو 800 بازتاب چشم گربه ای،اصلاح 4 هزارو 600 مترطول شیب شیروانی راهها و 785 کیلومتر تسطیح حریم راه توسط راهداران پرتلاش در5 ماه گذشته انجام شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اشاره به حضور شبانه روزی گشت های تلفیقی پلیس راه و راهداری اظهار امیدواری کرد:در کنار اقدامات انجام شده با تعامل مناسب بین دستگاههای ذی ربط و رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی توسط مردم و مسافران شاهد کاهش تلفات جاده ای در دور سوم سفرهای تابستانی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار