اختتامیه مسابقات کشوری قران و عترت فرزندان کارکنان وزارت نیرو

مشهد(پانا)- مسابقات کشوری قرآن و عترت فرزندان وزارت نیرو به میزبانی مشهد مقدس با حضورسرپرست امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی و جمعی از مسئولین در اردوگاه ثامن الحجج برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۱۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
اختتامیه مسابقات کشوری قران و عترت فرزندان کارکنان وزارت نیرو

حجت الاسلام حسین قرانفلی؛ سرپرست امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو در اختتامیه پانزدهمین جشنواره فرهنگی نخبگان قرآنی فرزندان وزارت نیرو در اردوگاه ثامن الحجج مشهد مقدس گفت:
جهان بینی قرآن بحث مهمی است،برای ما فرض مسلم است که قران اخرین کتاب اسمانی بوده و بعد از ان کتابی نمی اید.تمام آن‌چه که برای بشر لازم است در قران کریم امده است.
وی گفت:برای اینکه فرد بتواند وارد مراحل دینی و قرآنی شود باید یکسری اصول و قواعد را رعایت کند و نخستین ان این است که فرد نباید گناه کند؛بنابر تعبیر حضرت امام (ره)؛ با ظرف کثیف نمی شود وارد مراحل دینی شد.

وی ادامه داد:کسی که می خواهد قران بخواند باید سه شرط ترتیل، اخلاص و تعظیم را داشته باشد.خدمت به قرآن و عامل بودن به آن را در دستور کار خود قرار دهید به این مسئله توجه داشته باشید که نمی شود زندگی انسان قرانی نباشد و بخواهد از قران استفاده کند.

همچنین حسین اسماعیلیان؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در این مراسم گفت:ا ز اینکه مشهد الرضا بار دیگر میزبان برگزاری پانزدهمین مسابقات قران و نماز فرزندان همکار وزارت نیرو است بسیار خرسند و سپاسگزار هستیم.سالیان متمادی است که با محدودیت اب مواجع هستیم و استمرار این خدمات نیاز به پروژه های بزرگ و تامین منابع مالی دارد.وی گفت :وجود دو عامل بسیار بزرگ یعنی نیروی انسانی کارامد و دیگر توجه به امور فرهنگی و دینی سبب شده که ما بتوانیم مشکلات را در چندین سال اخیر پشت سر بگذاریم.
تعداد دستگاه های اجرایی محدودی هستند که در بحث فرهنگی و دینی برای خانواده ها و فرزندان کار کند اما در این زمینه وزارت نیرو اقدامات وسیعی انجام داده است.
وی همچنین گفت: توجه به نماز و امور دینی سبب پرورش هر چه بهتر فرزندان می شود. ما باید با سه ویژگی محبت به پیامبر ، اهل بیت و قران نیز فرزندان خود را تربیت کنیم.تربیت فرزند آنقدر دارای اهمیت است که سوره هایی در قران نیز به صورت اختصاصی به بحث اهمیت تربیت فرزند اشاره شده است.
برتری وزارت نیرو در ببن کل دستگاه های اجرایی این است در حوزه های فرهنگی، عفاف و حجاب ، نماز پیشرو بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار